Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 19:53
  #1
Medlem
Vill höra er input kring detta.

Skrev häromdagen till en kompis kompis på fejjan, ingen jag är kär i men tycker hon ser bra ut och skulle kunna tänka mig att lära känna bättre.

Va rak på sak. Frågade hur läget var samt påtalade att jag tycker hon är fin.

Svaret jag fick var att "hon inte är intresserad av att etablera relationer som grundar sig på hennes utseende..".

Haha, det blev nästan skrattretande. Vi känner inte varandra så jag kan omöjligt ta det personligt. Dessutom var det mer något jag ville ha sagt än att det ska leda någonstans.

Vad ska man säga..?

Är det inte lite sorgligt vilken sinnesstämning många går runt och är i?
Citera
Igår, 20:05
  #2
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vi känner inte varandra så jag kan omöjligt ta det personligt.

Inte ens om det var ditt foto inte tyckte var bra nog?
Citera
Igår, 20:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Inte ens om det var ditt foto inte tyckte var bra nog?

Nej. Jag är 30+ jag är trygg i mitt utseende.
Citera
Igår, 21:17
  #4
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Vill höra er input kring detta.

Skrev häromdagen till en kompis kompis på fejjan, ingen jag är kär i men tycker hon ser bra ut och skulle kunna tänka mig att lära känna bättre.

Va rak på sak. Frågade hur läget var samt påtalade att jag tycker hon är fin.

Svaret jag fick var att "hon inte är intresserad av att etablera relationer som grundar sig på hennes utseende..".

Haha, det blev nästan skrattretande. Vi känner inte varandra så jag kan omöjligt ta det personligt. Dessutom var det mer något jag ville ha sagt än att det ska leda någonstans.

Vad ska man säga..?

Är det inte lite sorgligt vilken sinnesstämning många går runt och är i?
Nä vi är bara jävligt trötta på er sort. Tror du inte att vi FATTAR vad du vill?

En kille sa vad gör du sötis till mig
*block*
Citera
Igår, 21:19
  #5
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Inte ens om det var ditt foto inte tyckte var bra nog?
Kvinnor är inte så ytliga

Vi vill bara inte att han ska vara tönt eller bög

Eller hmm vi är ytliga på andra sätt. Han måste säga rätt saker och tänka rätt.
Citera
Igår, 21:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Nä vi är bara jävligt trötta på er sort. Tror du inte att vi FATTAR vad du vill?

En kille sa vad gör du sötis till mig
*block*

Det är ju en sjuka. Jag har mycket god koll på vad jag vill och inte vill. Om din uppfattning av verkligheten inte stämmer överens med det så är det dina projektioner. Din villfarelse.

Som sagt är jag ingen ung kåtbock. Jag hörde av mig till en person som jag har en koppling till, frågade om läget och gav en komplimang.

Om du inte kan gå med på det så är det bättre du startar en tråd om dig, möjligen i underforat 'Psykologi'.
Citera
Igår, 21:23
  #7
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Han måste säga rätt saker och tänka rätt.

Trycka på rätt knappar. Kvinnor är automater.

Om det är en (v)eganbrutta bjuder man på rödvinstjut och pratar om sin långvariga erfarenhet i KPML(r), och det är helt okej att vara övertygad kommunist för en natt.
Citera
Igår, 21:28
  #8
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Det är ju en sjuka. Jag har mycket god koll på vad jag vill och inte vill. Om din uppfattning av verkligheten inte stämmer överens med det så är det dina projektioner. Din villfarelse.

Som sagt är jag ingen ung kåtbock. Jag hörde av mig till en person som jag har en koppling till, frågade om läget och gav en komplimang.

Om du inte kan gå med på det så är det bättre du startar en tråd om dig, möjligen i underforat 'Psykologi'.
Det är asbögigt att starta en konversation på sättet du gjorde. Det var jävligt olämpligt och ”Häj jah ä 15 år o vill knula*

Man raggar inte ens så. Man ger inte komplimanger på det viset, ni framstår desperata. Finns inget sexigt med att få höra att man är fin,snygg eller sexig. Tror du inte att man redan vet det? Asså det är skillnad på att vara kvinna och vara man. Kvinnor blir tittade/flirtade/pratade med varje dag

Så när du skriver så då blir det liksom bara another ”meh”

Ska du ge komplimanger får du ha etablerat en relation först.
Citera
Igår, 21:33
  #9
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Trycka på rätt knappar. Kvinnor är automater.

Om det är en (v)eganbrutta bjuder man på rödvinstjut och pratar om sin långvariga erfarenhet i KPML(r), och det är helt okej att vara övertygad kommunist för en natt.
Det finns fler minor än genvägar att gå, om man säger så.

Är det en veganbrutta så kommer ni bråka hela tiden eftersom att hon har vitaminbrist och mår piss. Resten av dygnet sover hon.. sen när hon får reda på att du ljugit så blir det ett jävla helvete om hur hemsk du är som äter kött och du måste tänka på djuuuren
Citera
Igår, 21:34
  #10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam

Som sagt är jag ingen ung kåtbock. Jag hörde av mig till en person som jag har en koppling till, frågade om läget och gav en komplimang.

Nä, du är en trettioårig kåtbock. Tjejer får höra sånt där tio gånger i veckan från mänskor som de inte vill ha något att göra med, koppling eller ej. Varför tror du att det skulle ha blivit uppskattat bara för att du skrev det?
Citera
Igår, 21:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är asbögigt att starta en konversation på sättet du gjorde. Det var jävligt olämpligt och ”Häj jah ä 15 år o vill knula*

Man raggar inte ens så. Man ger inte komplimanger på det viset, ni framstår desperata. Finns inget sexigt med att få höra att man är fin,snygg eller sexig. Tror du inte att man redan vet det? Asså det är skillnad på att vara kvinna och vara man. Kvinnor blir tittade/flirtade/pratade med varje dag

Så när du skriver så då blir det liksom bara another ”meh”

Ska du ge komplimanger får du ha etablerat en relation först.

Okej..kan du ge ett förslag på vad han ska säga då istället eller hur han bör gå tillväga?
För att etablera en relation blir kanske lite mer komplicerat hur man ska gå tillväga, försöka "råka" träffa på henne irl på något vis istället.
Citera
Igår, 21:38
  #12
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nä, du är en trettioårig kåtbock. Tjejer får höra sånt där tio gånger i veckan från mänskor som de inte vill ha något att göra med, koppling eller ej. Varför tror du att det skulle ha blivit uppskattat bara för att du skrev det?
😂 precis.

Det är liksom mer sliskigt och äckligt än att man ska rodna och känna aww han tycker att jag är fin vi kopplar det direkt till att han TROR att han kan lura en med komplimanger för att komma närmre. Nej tack

En mogen man talar inte så. Det är respektlöst på något sätt. Men förstår att oerfarna killar inte fattar det. Dom tänker men hur kan det vara respektlöst att jag gav henne en komplimang? Men det är helt klart för tidigt och ger andra indikationer..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in