2024-10-21, 21:27
Medlem
StekPannaUtanSladds avatar
Är det nån som märkt att den senaste tiden har påsarnas innehåll(i mitt fall Estrellas dillchips) varit utan kryddor/smak?
Dessa chips brukar vara indränkta med kryddor, men nu den senaste tiden verkar chipsen knappt ha nå kryddor alls, det är som att de måste ha glömt att köra på kryddblandningen på chipsen under tillverkning. Så det är bara som tomma skal.
Kanske har det blivit nåt fel i fabrikstillverkningen?
Är det nån annan som märkt av detta?

Åt ur en påse för nån vecka sen, då var de såhär dåliga, inte som de ska vara. Och nu i går så köpte jag en ny påse och åt, men det var samma där.
Om ni som jag gillar dessa chips när de är som de ska vara, kan vi gå ihop och anmäla det till företaget? Eller vad tycker ni.. kanske bara jag som haft extremt otur..
Senast redigerad av StekPannaUtanSladd 2024-10-21 kl. 21:33.
Citera
2024-10-21, 21:42
Medlem
Varför gå ihop? Det är väl bara att kontakt företaget.
Citera
2024-10-21, 22:06
Medlem
Spara påsen. Reklamera till Estrella.
Om det inte blir bättre, gå över till OLW.
Citera
2024-10-21, 22:06
Medlem
Upp på barrikaderna och slåss, ge oss mera kryddor
Citera
2024-10-21, 23:41
Medlem
MrFolds avatar
Åt betydande delar av en i helgen. Märkte inget ovanligt.
Citera
2024-10-22, 16:04
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Är det nån som märkt att den senaste tiden har påsarnas innehåll(i mitt fall Estrellas dillchips) varit utan kryddor/smak?
Dessa chips brukar vara indränkta med kryddor, men nu den senaste tiden verkar chipsen knappt ha nå kryddor alls, det är som att de måste ha glömt att köra på kryddblandningen på chipsen under tillverkning. Så det är bara som tomma skal.
Kanske har det blivit nåt fel i fabrikstillverkningen?
Är det nån annan som märkt av detta?

Åt ur en påse för nån vecka sen, då var de såhär dåliga, inte som de ska vara. Och nu i går så köpte jag en ny påse och åt, men det var samma där.
Om ni som jag gillar dessa chips när de är som de ska vara, kan vi gå ihop och anmäla det till företaget? Eller vad tycker ni.. kanske bara jag som haft extremt otur..
Har varit med om liknade men även bland andra produkter.
Köper inte Estrellas Dill längre pga laktos men OLW har samma problem. Vissa har en massa kryddor medan andra ibland knappt är kryddade alls.
Köper även ofta Buffalo Wings från Guldfågeln och under en period var flera påsar så starkt kryddade att dom knappt gick att äta, medan andra knappt var kryddade alls.

Så jag antar att det ibland blir fel i produktionen. Att vissa får dubbel (eller mer) kryddning medan andra då får betydligt mindre.

Men vilket stor skillnad det är i smak mellan Estrella och OLW. Nästan helt olika smak även om båda är dill.
Favoriten är Estrella (godare smak) men nu får jag klara mig med OLW (som faktiskt oftast är lite mer kryddade).
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2024-10-22 kl. 16:09.
Citera
2024-10-22, 16:17
Medlem
HBTKuks avatar
Märkte samma.

Knep en påse dillchips häromdagen, glad i hågen, men blev så fruktansvärt besviken när jag började äta ur den. Det smakade mindre än lättsaltade chips med mycket liten, rent av obefintlig, dillsmak.

Jag som älskar dill. Kommer aldrig köpa den skiten igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in