Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 11:10
  #1
Medlem
Vi vet att om Kamala vinner så ställer hon upp igen som president, men Trump har redan haft sina två mandatperioder (om han skulle vinna). Blir den naturliga efterträdaren JD? Svårt att se Trump skulle endorsa en annan kandidat. Ja Desantis kan ställa upp igen, men om mandatperioden blir en succe kommer han inte ha någon större chans.
Han skulle såfall bli en av de yngsta presidenterna.

Vid Kamala förlust vem petar demokraterna fram? Kan tänka mig att de gör en ordentlig högergir vid evetuell förlust.
Citera
Idag, 11:50
  #2
Medlem
Glostrups avatar
Om Harris förlorar så är hon körd inom demokraterna, och det är heller inte osannolikt att någon (bättre) kandidat skulle utmana henne i nästa primärval även om hon vinner. Tror inte att någon ser det demokratiska partiets framtid i Harris.

Vance vore en given kandidat, men GOP kanske får fram någon bättre i primärvalet. Men vinner Trump så har Vance en bra chans 2028.
Citera
Idag, 11:55
  #3
Medlem
Madagascars avatar
Efter trump tror jag trumpismen och maga dör. Men det kanske inte sker omedelbart.

Om trump vinner nu kanske vance har en chans 2028. Men jag tror Demokraterna kommer kunna komma fram med en stark kandidat till 2028.
Citera
Idag, 12:30
  #4
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Efter trump tror jag trumpismen och maga dör. Men det kanske inte sker omedelbart.

Om trump vinner nu kanske vance har en chans 2028. Men jag tror Demokraterna kommer kunna komma fram med en stark kandidat till 2028.

Ja, mycket beror på vad som händer med GOP efter Trump. Det kommer att finnas en stor grupp, kanske en majoritet, inom partiet som vill normalisera partiet, få fram en vettig kandidat och låtsas som om Donald Trump aldrig funnits. DeSantis har väl inte en jättestark maga-stämpel så han kan vara tänkbar.
Citera
Idag, 13:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Ja, mycket beror på vad som händer med GOP efter Trump. Det kommer att finnas en stor grupp, kanske en majoritet, inom partiet som vill normalisera partiet, få fram en vettig kandidat och låtsas som om Donald Trump aldrig funnits. DeSantis har väl inte en jättestark maga-stämpel så han kan vara tänkbar.

De kommer att köra på Trumps politik men i en annan förpackning (De santis/Vance etc.). Demokraterna kommer att få svårt då det enda de lever på är hat mot Trump men har inga sakpolitiska argument i någon fråga.

Går de tillbaka till M. Romney så kommer de aldrig att vinna, möjligen att folk slutar rösta i kongressvalen också och att stora delar av USa blir som kraftigt blå stater med det kaos som råder där.
__________________
Senast redigerad av 1ulvius9 Idag kl. 13:22.
Citera
Idag, 13:48
  #6
Medlem
Gosifs avatar
Den naturliga ordningen:

Trump 2024-2028

JD Vance 2028-2032/2032-2036

Trump JR 2036-2040/2040-2044

Barron Trump 2044-2048/2048-2052
Citera
Idag, 15:51
  #7
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
De kommer att köra på Trumps politik men i en annan förpackning (De santis/Vance etc.). Demokraterna kommer att få svårt då det enda de lever på är hat mot Trump men har inga sakpolitiska argument i någon fråga.

Demokraterna har ett problem i att de ännu inte accepterat att halva befolkningen kan tänka sig att rösta på en galning och att han är fullständigt immun mot alla skandaler som skulle sänka vilken annan politiker som helst. Därför har de fastnat i att förhålla sig till Trump i stället för att profilera sin egen politik starkare.

En osäkerhetsfaktor är vad Trump lyckas ställa till med under sina eventuella fyra år till. Det är garanterat många inom GOP som bävar för den mardrömmen. Partiet kan vara splittrat och utmattat 2028.

Sen är partitrogenheten så stark i USA att valen blir jämna oavsett vilka kandidater de ställer upp.
Citera
Idag, 15:59
  #8
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Vid Kamala förlust vem petar demokraterna fram? Kan tänka mig att de gör en ordentlig högergir vid evetuell förlust.
Nuförtiden är det mer rätt att tänka att åldersforskarna löser åldrandets gåta, än inbilla sig att AI och genteknik är en gimmick.
Citera
Idag, 16:12
  #9
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Vi vet att om Kamala vinner så ställer hon upp igen som president, men Trump har redan haft sina två mandatperioder (om han skulle vinna). Blir den naturliga efterträdaren JD? Svårt att se Trump skulle endorsa en annan kandidat. Ja Desantis kan ställa upp igen, men om mandatperioden blir en succe kommer han inte ha någon större chans.
Han skulle såfall bli en av de yngsta presidenterna.

Vid Kamala förlust vem petar demokraterna fram? Kan tänka mig att de gör en ordentlig högergir vid evetuell förlust.

Cynikern i mig påstår att det man INTE väljer är en på minsta sätt kontroversiell färgad kvinna.

Det fungerade inte med Hillary Clinton, och fungerar det inte med Harris tar den politiska jämlikheten ett par steg tillbaka.
Citera
Idag, 16:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Demokraterna har ett problem i att de ännu inte accepterat att halva befolkningen kan tänka sig att rösta på en galning och att han är fullständigt immun mot alla skandaler som skulle sänka vilken annan politiker som helst. Därför har de fastnat i att förhålla sig till Trump i stället för att profilera sin egen politik starkare.

En osäkerhetsfaktor är vad Trump lyckas ställa till med under sina eventuella fyra år till. Det är garanterat många inom GOP som bävar för den mardrömmen. Partiet kan vara splittrat och utmattat 2028.

Sen är partitrogenheten så stark i USA att valen blir jämna oavsett vilka kandidater de ställer upp.

Förra mandatperioden så gick allt bra och åt rätt håll.

Sen så tog Biden över och allt började gå åt helvete.

Tror att folk förstår att det mönstret kommer att upprepa sig .

Trump har en folkligare stil men är lite klumpigare än nästa GOP-kandidat .

Får de för sig att välja en Mitt romey eller McCain typ som snarare är demokrater så kommer de få runt 10 % av rösterna.

Bara IQ-befriade demokrater som röster på sådana personer nuförtiden.
Citera
Idag, 16:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Den naturliga ordningen:

Trump 2024-2028

JD Vance 2028-2032/2032-2036

Trump JR 2036-2040/2040-2044

Barron Trump 2044-2048/2048-2052

HA ha .

Tror att folk egentligen har tröttnar på Trump.

Men nog fler som är trötta på woke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in