Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 18:38
  #1
Medlem
CalzoneItalias avatar
Många åker ju till Ullared och shoppar billigt .

Men man kan ju hitta samma varor som Ullared har på nätet och många ggr till lägre pris.

Vad är det som gör att folk åker till Ullared? Kan förstå att vid köp av kläder att man kanske vill prova i provhytt.

Men annars är det väl smidigare att handla på nätet istället för att åka till Ullared och stå i kö för att komma in i varuhuset och knö med tusentals människor ?

Kommer e-handeln i framtiden att konkurrera ut handel i fysiska butiker helt?

Vad föredrar ni?
__________________
Senast redigerad av CalzoneItalia Igår kl. 19:01.
Citera
Igår, 18:51
  #2
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Många åker ju till Ullared och shoppar billigt .

Men man kan ju hitta samma varor som Ullared har på nätet och många ggr till lägre pris.

Vad är det som gör att folk åket till Ullared? Kan förstå att vid köp av kläder att man kanske vill prova i provhytt.

Men annars är det väl smidigare att handla på nätet istället för att åka till Ullared och stå i kö för att komma in i varuhuset och knö med tusentals människor ?

Kommer e-handeln i framtiden att konkurrera ut handel i fysiska butiker helt?

Vad föredrar ni?
Det beror på. Jag har varit i Ullared några gånger och de flesta gånger har det varit lugnt. Hatar att trängas så det har blivit då få andra är där. Ullared har väldigt brett sortiment och en hel del till bra pris. Vissa saker vill man klämma och känna på, typ kläder.

Men när det gäller diverse småskit kör jag annars TEMU nu för tiden. Billigare än Ullared och smidigare. Dock tror jag Ullared kommer finnas kvar under överskådlig framtid.

E-handeln har ju tagit över mycket men jag tror aldrig att den kommer ta över allt. Det kommer alltid finnas varor som människor vill klämma och känna på och de orkar inte med att köpa via nätet för att skicka fram och tillbaka.
Citera
Igår, 18:54
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Kläder vill man se på och känna så det passar. Att det är bra kvalité.

Just Ullared överlever inte på just klädförsäljningen utan att det mer blivit en grej för många att åka och shoppa i Ullared (redan innan TV-serien). Blir som en utflykt mera, än att sitta vid en dator och shoppa.

Så konkurrera ut helt. Förmodligen inte. Kommer finnas de som vill se varan direkt som de ska köpa, kommer även vara en del som kommer vilja handla lokalt även om det kostar mer.
Citera
Igår, 19:01
  #4
Medlem
Jag tänker att man med fördel åker och köper på Ullared sådant som väger lite mer. Ofta blir det ganska lätta saker man köper på internet, en del väljer köpa produkter tillverkade i plast för att fraktkostnaden annars blir så stor.

Men vill man köpa något gjort i trä, marmor eller annat som är tyngre, ja då om Ullared har produkten kan det vara värt kika där.

Jag har åkt till Ullared ett par ggr när jag ändå passerat nära i en annan resa. Tycker det är lite lustigt med Ullared det ligger såpass avsides att de flesta måste ju förlorat på resan, vad de tjänat in på billigare produkter.
Citera
Igår, 19:33
  #5
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ullared är ju mer en dagsutflykt. Jag hittar inget själv och kan stå med typ 3 par kalsonger bara för att jag måste köpa något. Kvaliten är ju typ dressman, H&M. Tavlor med "carpe diem" osv.

*Ibland kan jag hitta något i gubbhörnan kanske.

Men de andra handlar för fullt :/

Beställde nyss skjortor från charles thyrwitt. Så mitt val är enkelt.

Barnfamiljer tjänar mest på ullared. Är det din första resa till fjällen finns det stora pengar att spara på kläder.
Citera
Igår, 20:02
  #6
Medlem
Har bara sett Ullared på tv. Kunderna som porträtteras där verkar inte så e-handelkompatibla.

Sen antar jag att folk inte heller är så benägna att köpa plastfolie och ostbågar på nätet.
Citera
Igår, 21:40
  #7
Medlem
Fyndiq kan väl ses som e-handelsns konkurrent till Gekås även om varorna kommer i olika paket. Men brett utbud och förmodligen hyfsade priser.

Det kan nog vara svårt att starta en ren konkurrent till Gekås med det sortimentet.
Citera
Igår, 21:47
  #8
Medlem
LosPadress avatar
Är väl en social aktivitet för Berit 74 år & Ann-Christine 69 år att gå i varuhuset och proppa kundvagnarna fulla med saker medan de pratar om ditt och datt. Nu är jag varken kvinna eller gammal men jag tror nog fan att det kunde vara rätt avslappnande att bara fylla en korg med skit medan man lyssnar på en pod eller liknande. Ska nog testa i sommar.
Citera
Idag, 05:06
  #9
Medlem
styckets avatar
Var kan jag köpa billigare mat än på Ullared online menar du?
Citera
Idag, 06:49
  #10
Medlem
Vill man ha billiga kläder är Amazon bättre nu för tiden.

Ullared för mig handlar om white trash-upplevelsen. Dricka öl på morgonen. Köpa något sunkigt plagg att springa runt berusad i, bland vargtröjor och fläktrökare. Sedan får man med sig något 20-pack med svarta strumpor och ett gäng mikrofiberdukar man faktiskt har användning av. En kulturupplevelse, helt enkelt. Görs högst en gång per år för att fly från storstadslivet.
Citera
Idag, 07:00
  #11
Medlem
Länge sedan jag var där men då var det jackor, arbetskläder och skalkläder som min omgivning tyckte var grejen. Hittade en snygg "ridjacka" för 99 kr i en fyndhörna och arbetsjacka med foder för 200 spänn. Använder dem ännu ibland.

Min kompis som håller på med hästeri och har släktingar med gårdar hade med sig hela släktens shoppinglista och bara lassade ut jackor och regnställ och arbetsbyxor. Vi fick gå till bilen och tömma två ggr under dagen+ tredje rundan ut när de stängde. Då lönar det sig nog.

Jag var mest nyfiken, men vanliga kläder köper jag knappast från Ullared.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in