Citat:
Ursprungligen postat av
CalzoneItalia
Många åker ju till Ullared och shoppar billigt .
Men man kan ju hitta samma varor som Ullared har på nätet och många ggr till lägre pris.
Vad är det som gör att folk åket till Ullared? Kan förstå att vid köp av kläder att man kanske vill prova i provhytt.
Men annars är det väl smidigare att handla på nätet istället för att åka till Ullared och stå i kö för att komma in i varuhuset och knö med tusentals människor ?
Kommer e-handeln i framtiden att konkurrera ut handel i fysiska butiker helt?
Vad föredrar ni?
Det beror på. Jag har varit i Ullared några gånger och de flesta gånger har det varit lugnt. Hatar att trängas så det har blivit då få andra är där. Ullared har väldigt brett sortiment och en hel del till bra pris. Vissa saker vill man klämma och känna på, typ kläder.
Men när det gäller diverse småskit kör jag annars TEMU nu för tiden. Billigare än Ullared och smidigare. Dock tror jag Ullared kommer finnas kvar under överskådlig framtid.
E-handeln har ju tagit över mycket men jag tror aldrig att den kommer ta över allt. Det kommer alltid finnas varor som människor vill klämma och känna på och de orkar inte med att köpa via nätet för att skicka fram och tillbaka.