Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 21:27
  #1
Medlem
Lennart Göthe, Svergies största förespråkare av bedrägeriet Better Globe (googla det om det inte ringer en klocka) rekryterar i en FaceBook Grupp till ett nytt MLM. Såhär skriver han i Face Book gruppen "Ett Rikare Liv" den 7 oktober kl. 16:39.

Citat:
Observera att detta är en så kallad "Pitch"!
Det betyder - "Grattis till dig som är öppen och sugen på att hitta modeller för att berika dig, de dina och ert/era liv!"
Det betyder också - "Varning till dig som är sluten och inte vill veta om sådant. Det är en helt onödig läsning för dig!"
Från 2006 till 2019 jobbade jag med ett företag och byggde upp en säljorganisation som till slut stod för ca 80% av bolagets globala omsättning och kundunderlag.
Vi hade regelbundet återkommande nöjda kunder från dag 1, ända tills dess att jag och min dåvarande affärskollega valde att dra oss ur själva sälj- och marknadsförings-verksamheten.
Det innebar att jag då valde att tacka nej till ett månatligt passivt kassaflöde på runt 150 000 svenska kronor varje månad.
Sedan dess har jobberbjudanden och affärsmöjligheter stått som spön i backen men jag har varit svårflörtad. Jag har inte heller haft orken att börja jobba igen efter en period av jobbigheter.
Jag är ju trots allt en otroligt nöjd "pensionär" vid detta laget och trivs bra med mitt rika liv så som det är.
Saknar egentligen bara en sak och det är att kunna resa betydligt mer än vad jag gör nu.
Med start i en utbrändhet, sedan skilsmässa, därefter covid och en rad konsolideringar i livet skiftade det sedan till en konvalescensperiod. Städande, fixande, boande och en massa annat, så blev det färre resor och fokus på mental, emotionell och fysisk hälsa.
Nu när jag är tillbaka igen och stark som en fura, då är det det jag vill göra mer av av.
Med goda vänner och min underbara Maggan skall jag nu återerövra den domänen i mitt liv OCH jag skall även återskapa det passiva kassaflöde jag har valt bort nu under en tid.
Vill du vara tidigt ute och hänga med mig?
Jag har under några dagar nu studerat en affär på lite närmare håll som jag avser att starta med exakt nu.
Detta är det första jag skriver och tillkännager om detta.
Det är samtidigt en inbjudan till dig OM du är en sådan person som kan hantera denna typ av öppningar.
Följande gäller:
Bolaget är på ett sätt helt nytt, men på ett annat sätt "up and running" sedan många år tillbaka. Det är ett sammangående av huvudsakligen två bolag, nu under nytt varumärke.
Lanseringen av detta "nya" bolag sker om några veckor i USA.
Det i sin tur betyder att jag varken kan eller orkar eller finner det är värt mödan att berätta, utbilda, värva eller sälja in detta på andra.
De jag söker i detta läge är bara sådana personer som klarar av att ta en affärsrisk på mellan ca 5500:- baserat på väldigt lite kunskap och en uppskattning om att det jag KAN berätta ligger i linje med vad vederbörande kan tänkas vara sugen på att vara med på.
Kan man inte fatta den typen av beslut så kommer det inte bara en, utan många många chanser längre fram. Var dock medveten om att om man DÅ blir sugen, så fattar man också att man borde ha agerat när man hörde om det första gången.
En viktig sak att förmedla är att det handlar inte om att sälja några produkter, förmedla en investering, värva till kryptohandel eller kryptomining. Det är ingen ny produkt, inget annorlunda än vad alla människor redan gör i olika hög omfattning, det krävs inga kunskaper om produkten i sig.
Man köper ingenting som man sedan skall sälja vidare och man förbinder sig inte till att vara kund eller återförsäljare på något sätt.
En annan viktig sak att förstå är att inkomstmöjligheten ligger i att vara nått sånär engagerad i sälj- och marknadsförings- verksamheten som är av MLM-karaktär.
Bara om du förstår magnituden!
Hör av dig till mig via valfri kanal om du är en sådan person som kan förstå vad det är du har turen att ha sett redan idag. Är du osäker så vänta hellre lite för jag vill inte slösa varken din eller min tid och energi på att prata en massa.
Förvänta dig att du kommer att vilja köpa in dig i detta skede med ungefär 5000 svenska kronor för att kunna positionera dig inför den lansering som kommer om bara ett par veckor, första veckan i november.
Varför med mig?
Du vill göra detta med mig eftersom jag är extremt duktig på att bygga hållbara system som fungerar och att utbilda andra på saker som kan uppfattas som svåra.
Jag är en person som älskar att jobba med andra och ha kul tillsammans jag har en moralisk kompass som gör att minimal friktion uppstår de som är i mitt team.
När man ansluter till ett team sent i processen så är risken stor att ens bästa kompisar redan är igång, fast ihop med andra personer. Då uppstår gärna tjurigheter och sådant måste man lösa för att alla skall ha kul ihop. Då är det viktigt att man kan kommunicera och hantera sådant och det är vad jag har lärt ut i mer än 30 år vid detta laget.
Jag är en person som har fattat att jag lär tjäna pengar förr eller senare om jag fokuserar på att hjälpa mitt team att tjäna pengar.
Slut på pitchen!
Därmed är det slut på denna pitch, hör av dig till mig så tar vi det vidare därifrån.

Ha en fin måndagseftermiddag!

Väldigt lite information men med lite efterforskningar verkar det röra sig om ViaGo som lanserar i Las Vegas den 25 Oktober (samma uppgift som från Göthe i kommentarer till inlägget).

Denna video nedan är 35 minuter lång, men det är komedi på hög nivå med komplicerad MLM ersättningsstruktur. Kan inte fatta att Herr G efter debaclet med Better Globe ger sig in i detta? Hur funtad är han? Är det ett fall av dölj skiten med mera skit?

https://youtu.be/mKatVymtPww?si=b87Wk20rpPXhcWi-

Vad tycker ni? Bör Herr G stoppas? Hur? Kan vi skydda de 43 småsparare som skrivit en kommentar att de är på!
Citera
Igår, 23:32
  #2
Medlem
Lennart Göthe är i alla väsentliga delar kriminell. Att han inte sitter i fängelse beror på att svensk lag inte i tillräcklig utsträckning skyddar privatpersoner från investeringsbedrägerier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in