Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-10-25, 07:36
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
TS skrev att han gjort 10 mille och är en trader, inte att han ska sälja allt. Kan ju leva på realiserad vinst från trade om han är duktig (vilket han tycks vara). Men det aktualiserar ju frågan om skatt ..

Intressant tråd för övrigt.

Nä skatteverket är de sista som kan få reda på hans vinster.
I Dubai kan du handla för dina krypto, du för över från din wallet till säljarens wallet. Ingenting från den överföringen kommer någonsin till skatteverkets kännedom.
Så vill ts skatta så får han gärna göra det om han vill fortsätta smörja detta skitlandets skitiga politiker.
Vill han behålla sina vinster så kan han göra det utan problem.
Varsågod och välj 👍
Citera
2024-10-25, 09:29
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Nä skatteverket är de sista som kan få reda på hans vinster.
I Dubai kan du handla för dina krypto, du för över från din wallet till säljarens wallet. Ingenting från den överföringen kommer någonsin till skatteverkets kännedom.
Så vill ts skatta så får han gärna göra det om han vill fortsätta smörja detta skitlandets skitiga politiker.
Vill han behålla sina vinster så kan han göra det utan problem.
Varsågod och välj 👍

Perfekt om det är så enkelt. Precis som TS så hatar jag Sverige (och svenskarna som gett bort sitt land) och skulle gärna flytta till Dubai (underbar plats om man har pengar), men har inte några tio miljoner .. ännu.

Följer tråden med stort intresse.
Citera
2024-10-25, 18:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Jag vet för jag har den teoretiska och empirisk kunskap från båda sidorna under väldigt lång tid.

Här är fakta:
- 99% av dessa går rakt igenom, alla är överens.
- kvarvarande 1% får problem då de hellre undanhållit info än gett den, ljugit eller fått en dålig handläggare på SKV. Det sista går lätt att fixa.

Att det skulle ligga till enligt din verklighetsuppfattning, att dessa ansökningar kontinuerligt utan grund avfärdas med hänvisning till att bevisbördan om femårspresumtionen inte är uppfylld är direkt felaktigt.

Jag inser nu på dina svar att du inte bara är en foliehatt utan även en charlatan vilka jag vare sig har tid eller lust att lägga ner tid på. Hej då.
Bra att du är tydlig med att det jag skriver stämmer, samtidigt som du hittar på diverse halmgubbar och försktfulla epitet för att du inte gillar att bli ifrågasatt.

Tror mer nu på att du är statsanställd inom skatteområdet baserat på detta.

Tur att det finns andra i forumet som kan vara sakliga och använda god ton.
Citera
2024-10-25, 18:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Perfekt om det är så enkelt. Precis som TS så hatar jag Sverige (och svenskarna som gett bort sitt land) och skulle gärna flytta till Dubai (underbar plats om man har pengar), men har inte några tio miljoner .. ännu.

Följer tråden med stort intresse.
Ofta är det faktiskt så enkelt. Det finns massor med folk som kommer undan med massor med olika upplägg, som skatteverket aldrig upptäcker och för helt enorma sumnor och miljarder varje år.

Det är just det som är motivet bakom att skatteverket ibland är överjävliga, det är därför det kan bli ett rent helvete även för den som är skötsam och gjort allt rätt då vissa handläggare på skatteverket ofta ser varenda företagare som potentiell grov skattebrottsling, och det är lättare att svina mot någon som är snäll och skötsam än mot någon som redan dragit till Dubai med sina okända bitcoin.
Citera
2024-11-13, 19:32
Medlem
Ukko-Kokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokpokpokpok
OP vet inte om du skojar. Du säger själv sälj crypto och ta ut det i dubai. Banken i dubai har inget samarbete att lämna ut uppgifter till skatteverket. Prata med dina "vänner", som du har några och gjort detta. Fattar inte varför vända till FB, finns hur många trådar som helst på nätet om detta.

Jag hittar inget...

Vänligen länka till åtminstone fem trådar!
Citera
2024-11-13, 19:41
Medlem
Ukko-Kokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Efter det avanmäler du dig med de dokumenten hos skatteverket så är du utlandssvensk utan tillgång till svensk sjukvård och tillgång till svenska konsulära tjänster.

Vad är det för "konsulära tjänster" du syftar på?

Förnya passet?

Man blir ju inte statslös för att man som svensk bor i ett lagom varmt land med lagom skatter...

PS
Varför skulle en dollarmiljonär söka sig till svensk sjukvård?
Citera
2024-11-13, 20:31
Medlem
På revolut är det väl bara att använda deras visa-kort eller betala räkningar därifrån?
Citera
2024-11-13, 21:04
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
På revolut är det väl bara att använda deras visa-kort eller betala räkningar därifrån?

Kan man tex föra över bitcoin till revolut eller Quickbit och sedan betala från dessa appar i affärer utan att de kräver mer info om var btc kommer ifrån eller att Skatteverket ifrågasätter det ?
Citera
2024-11-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Kan man tex föra över bitcoin till revolut eller Quickbit och sedan betala från dessa appar i affärer utan att de kräver mer info om var btc kommer ifrån eller att Skatteverket ifrågasätter det ?
Jag ser inga konstigheter i att direkt överföra från din bank till Revolut, sedan bara nyttja deras VISA-kort och betala i butiker osv med. Det har jag själv gjort och som jag förstår det ligger revoluts säte i typ litauen och skatteverket ska inte ha någon insyn där.

Man kan säkert skicka direkt från och till andra börser också via revolut men det har jag dock aldrig gjort.
Citera
2024-11-13, 22:07
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Jag ser inga konstigheter i att direkt överföra från din bank till Revolut, sedan bara nyttja deras VISA-kort och betala i butiker osv med. Det har jag själv gjort och som jag förstår det ligger revoluts säte i typ litauen och skatteverket ska inte ha någon insyn där.

Man kan säkert skicka direkt från och till andra börser också via revolut men det har jag dock aldrig gjort.

Nu menar jag att föra över bitcoin från en bitcoin-Wallet till revolut för att sedan spendera dessa med ett Visa-kort eller hur det nu fungerar. Så man slipper sälja bitcoin och hålla på.
Citera
2024-11-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Nu menar jag att föra över bitcoin från en bitcoin-Wallet till revolut för att sedan spendera dessa med ett Visa-kort eller hur det nu fungerar. Så man slipper sälja bitcoin och hålla på.
Det ska nog gå bra
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in