Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 12:03
  #1
Medlem
avcs avatar
Skrev till en kvinnlig bekant sedan tonåren från ett fejkkonto på instagram. Klasskompis-ish, hon var rätt ensam och så i gymnasiet (emo, överviktig och mobbad men var rätt trevlig då).

Noterade såhär decenniet senare att hon ser fullständigt katastrof ut, bytt till självaste WT-namnet av WT-namn, har 11.000 följare på Instagram, och gör världens grej av sin bipolaritetsdiagnos hon tydligen har. Skämtade lite med henne i ett inlägg, efter att ha blivit ignorerad både via mail och PM. Får ett par dödstrista svar och när det kommer ett någorlunda remote försök att skoja tillbaka, följs detta "skämt" av en block.

Grejen är att hon är långtifrån ensam. De flesta tjejer, i synnerhet de som spenderat mycket tid på internet, verkar utveckla någon form av autism i vuxenlivet. De börjar ignorera, påstår att de har "jobb" samtidigt som de postar det ena ointressanta skitinlägget på internet efter det andra i desperation att få uppmärksamhet. Detta händer alltid efter gymnasiet.

Vad beror detta på? Och framför allt, hur i helvete får de all den uppmärksamheten? Ett av vederbörandes inlägg är som följande:
Inlägg: "Äntligen får jag sitta i min drömbil, Saab, men får inte köra någonstans, men det räcker så"
Ett av svaren: "okej kan inget om bilar"
Så jävla hjärndöd konversation. Jag frågade om hon hade inte hade råd att tanka eftersom tankmätaren visade rött, och kallade 9-5:an för 900. Blev därefter blockerad efter vederbörande dragit någon vits om alkoholisering.

Men återigen, vad är grejen? Hur kommer det sig att nästan alla tonårstjejer som framför allt hängt på internet blir helt knäppa av att bli "vuxna" och komma ut i arbetslivet? Hur får man partners, vänner, intressenter med denna begravningsingivande autism? Bolla gärna då jag själv blir knäpp snart.

Tack på förhand
Citera
Idag, 13:16
  #2
Medlem
Klas-Vegass avatar
De tjejer som hängde på internet var mindre sociala redan under gymnasietiden.
Autismen blommar ut senare när man inte längre får mycket gratis socialt som i skolan.
Citera
Idag, 13:49
  #3
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jämställdhet och diskriminering --> Relationer och samlevnad
/Moderator
Citera
Idag, 14:04
  #4
Medlem
Det finns manlig uppmärksamhet så att det räcker och blir över. Det finns mycket man kan förundras över i samtiden. Att vara hel och ren, normal och skötsam flyger inte längre utan du måste utmärka dig på något sätt helst negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in