Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:34
  #1
Medlem
OneTaps avatar
tja. va o hälsa på la familia o trodde inte mina ögon när min kusin på 12 bast klampa in :P han va lite knubbig förut men nu vägde nog lill knulen närmre 110 panner på 150cm om ja får gissa. rund som en boll o vagga runt o hävde i sig cola o kött bullar med ett jäkla tempo. nämnde för mina föräldrar sen att man måste ju ringa nån insats om grabben fortsätter o knata iväg i vikt men dom sa att de kommer jämna ut sig på längden när han blir äldre så mina kära vänner va ska ja göra? :P ska ja ringa soc o säga att de e stor risk för hjärt infarkt o diabetes? eller ska ja prata med grabben själv? vågar inte prata med min moster för hon e en riktig skräck padda så då lär de ta hus i helvetet :P
__________________
Senast redigerad av OneTap Igår kl. 23:56.
Citera
Igår, 23:37
  #2
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Jag tycker absolut du ska anmäla.

Barnmisshandel ju.
Citera
Igår, 23:41
  #3
Medlem
Gabbegy000s avatar
Hans kropp kommer inte klara av att växa. Sen när han blir 18år 157lång och väger som en bil blir det inte kul för honom. Du kan väl prata med din mamma och be henne förmedla att det här är sjukt och något måste göras. Låter som rena rama barnmisshandel. Annars kan du ta med honom till en läkare kan han få ozempic eller något som kan hjälpa. Alternativt tre, du köper piller åt honom som du säger han ska ta varje dag i smyg för att han inte ska dö av kakmonstret inanan han är 18.
Citera
Idag, 01:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. va o hälsa på la familia o trodde inte mina ögon när min kusin på 12 bast klampa in :P han va lite knubbig förut men nu vägde nog lill knulen närmre 110 panner på 150cm om ja får gissa. så mina kära vänner va ska ja göra?
Jag tycker att du ska anmäla till socialen. Du själv borde även ta svenska lektioner på komvux då din text ser ut att ha skrivits av en efterbliven fjortis.
Citera
Idag, 05:45
  #5
Medlem
Du ska aldrig blanda in staten i din familjs problem för du blir aldrig av med staten sen.

Vad sägs om att prata med grabben i fråga?
Det slog dig aldrig?
Se till att han börjar röra på sig, kanske en idrott av nåt slag?
Citera
Idag, 07:19
  #6
Medlem
Nicke08s avatar
Risken att det blir värre när du blandar in staten=100% i ert fall.

Om kusinen inte blir utsatt för missbrukande föräldrar och våld 24/7 ta itu med det själva.

Kusinen kanske bara behöver en bra förebild, dig själv?
Citera
Idag, 07:25
  #7
Medlem
Han går väl i skolan? De brukar ha stenkoll på sånt.
Skolsköterskan är säkert involverad.
Citera
Idag, 14:58
  #8
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. va o hälsa på la familia o trodde inte mina ögon när min kusin på 12 bast klampa in :P han va lite knubbig förut men nu vägde nog lill knulen närmre 110 panner på 150cm om ja får gissa. rund som en boll o vagga runt o hävde i sig cola o kött bullar med ett jäkla tempo. nämnde för mina föräldrar sen att man måste ju ringa nån insats om grabben fortsätter o knata iväg i vikt men dom sa att de kommer jämna ut sig på längden när han blir äldre så mina kära vänner va ska ja göra? :P ska ja ringa soc o säga att de e stor risk för hjärt infarkt o diabetes? eller ska ja prata med grabben själv? vågar inte prata med min moster för hon e en riktig skräck padda så då lär de ta hus i helvetet :P
Tycker du ska stötta din kusin och börja med att köpa en BH till honom.
Citera
Idag, 15:01
  #9
Medlem
Tycker definitivt du borde anmäla till soc, om inte annat kan det det bli ett uppvaknande för föräldrarna att börja ta tag i problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in