Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 04:58
  #13
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Weed & Hasch.


Då är man förnöjd med sin situation.
Citera
Idag, 05:24
  #14
Medlem
Varför så kåt på att stå i rampljuset? Det känns lite sorgligt att en så ytlig önskan skulle vara din största livsdröm. Avskyr du ditt jobb? Byt jobb, även om du så måste sänka lönen.

För övrigt. Att vara misslyckad är bara ett sinnestillstånd. Det är lätt att fastna i känslan av misslyckande när saker inte går som planerat, när man ställer höga krav på sig själv och jämför sig med andra. Det kommer alltid att finnas människor som åtminstone ser ut att ha det bättre än du, jag och alla andra i den här tråden, men även de kan känna sig rejält misslyckade. Denna känsla handlar ofta mer om våra egna tankar och förväntningar än om verkliga prestationer. Att förstå detta kan hjälpa oss att vara snällare mot oss själva.

Kom ihåg att allting är relativt. Omfamna läget och förstå att din tillvaro, på oerhört många oanade sätt och vis, kunde ha varit mycket mycket värre, särskilt med tanke på hur samhället ser ut idag.

Tillägg: Kommentaren ovanför mig har inte alls fel. Misslyckad har jag aldrig känt mig, men en nypa grönt om dagen är som balsam för själen.
__________________
Senast redigerad av Chillgren Idag kl. 06:02.
Citera
Idag, 06:36
  #15
Medlem
ItsWednesdays avatar
Haha, människor är för jävla gulliga.
Citera
Idag, 06:40
  #16
Medlem
Behov är väl uppfinningens moder. Om du vrider på det tillräckligt kanske du kan få behoven till inspirationskälla. Tvättmaskin 2.0?
Citera
Idag, 07:11
  #17
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror man behöver originella idéer för att lyckas.

Om målet är pengar och en bil visar det redan på att man är en vanlig person.

Ja suktar man efter Webergrillen är det kört från början
Citera
Idag, 07:46
  #18
Medlem
captengroggs avatar
Vad är det man säger shot for the stars to reach the trees. Det är viktigt att ha drömmar och ambitioner . Man ska aldrig sluta försöka utvecklas och ta vara på sina hobbys. Men den bistra sanningen är att

1 ett få tal "lyckas " och av de som lyckas är det ännu färre som lyckas under en lång period

2 Det tar enorm tid vilja och passion. De som verkar lyckas är riktigt ihärdiga och drivna och ger inte upp . De försöker om och om igen . Lägger större delen av energin och kraft för att lyckas

3 Man måste våga och även vara social , kontakter är viktigt och man måste också våga vara " hänsynslös". Trampa på en del går ,slicka en del rövar. Det är få som blir stjärnor över en natt. Det tar tid för att lyckas.


Inser man inte dessa 3 "grejer" kommer man aldrig lyckas .

edit skulle också säga att majoriteten av de som " lyckas och skryter om det på nätet "
fejkar det. Många photoshoppar hyr eller lånar dyra objekt, lånar pengar etc . Så jämför dig inte med andra från nätet .
__________________
Senast redigerad av captengrogg Idag kl. 07:56.
Citera
Idag, 07:49
  #19
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelTyson
Jag har aldrig levt i drömmen att jag en dag ska bli framgångsrik med 100 miljoner på kontot och en röd Ferrari utanför min port. Jag har alltid levt i lögnen att jag är speciell och kommer bli en känd idrottare, artist eller you name it. Jag har haft många talanger och kommit långt men aldrig så långt att jag kan göra mig ett namn. Nu är jag runt 25-års åldern och har fått en riktigt jävla käftsmäll. Ett uppvaknande att jag antagligen kommer bli fast på ett 9-17 jobb för resten av mitt liv. Komma hem efter arbetet trött och med 100 ”MÅSTEN”. Jag vägrar acceptera den tanken. Jag mår illa av att tänka på det. Jag vill vara fri. Jag ser på alla framgångsrika idrottare och artister med 100 miljoner som varje dag gör det dom älskar. Livet är inte rättvist. Nej. Jag avundas dom. Det sticker i mina ögon så mycket att jag vill skära ut mina ögon. Helt ärligt har tagit mig igenom en ”fin” utbildning på universitet. Men jag väljer nog hellre gå på soc-bidrag och knarkar. Helst vill jag stå i rampljuset framför hela världens ögon och följa min passion varje dag.
Bli backpacker och res jorden runt.
Jag sysslade med det från att jag var 20 till 28 och slutade bara för att jag gjorde en tjej gravid.
Citera
Idag, 07:54
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelTyson
Jag har aldrig levt i drömmen att jag en dag ska bli framgångsrik med 100 miljoner på kontot och en röd Ferrari utanför min port. Jag har alltid levt i lögnen att jag är speciell och kommer bli en känd idrottare, artist eller you name it. Jag har haft många talanger och kommit långt men aldrig så långt att jag kan göra mig ett namn. Nu är jag runt 25-års åldern och har fått en riktigt jävla käftsmäll. Ett uppvaknande att jag antagligen kommer bli fast på ett 9-17 jobb för resten av mitt liv. Komma hem efter arbetet trött och med 100 ”MÅSTEN”. Jag vägrar acceptera den tanken. Jag mår illa av att tänka på det. Jag vill vara fri. Jag ser på alla framgångsrika idrottare och artister med 100 miljoner som varje dag gör det dom älskar. Livet är inte rättvist. Nej. Jag avundas dom. Det sticker i mina ögon så mycket att jag vill skära ut mina ögon. Helt ärligt har tagit mig igenom en ”fin” utbildning på universitet. Men jag väljer nog hellre gå på soc-bidrag och knarkar. Helst vill jag stå i rampljuset framför hela världens ögon och följa min passion varje dag.

Att stå i rampljuset. Ställ dig frågan hur stor publiken ska vara innan du är nöjd. Var också medveten om att de flesta riktigt framgångsrika idrottare började i tidig ålder med sin 10-15 år långa träning innan de nådde sina första stora framgångar.

Artister vet jag inte, men det yrket verkar lite dödfött nu närmaste årtiondena eftersom de måste konkurrera med AI-genererad underhållning.

Lättaste sättet att bli en megakändis är att göra något riktigt dumt som att bränna en koran inne på israels ambassad. Lovar dig du blir kändis.
Citera
Idag, 07:56
  #21
Medlem
SnutteFia03s avatar
Om du har ett heltidsjobb så ge det en chans en tid. Kanske spara/placera pengar i några år. Senare kanske du kan byta jobb eller gå ner i tid eller helt fokusera på något annat.

Att börja med droger och gå på bidrag kommer inte göra ditt liv bättre.
Citera
Idag, 08:16
  #22
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror man behöver originella idéer för att lyckas.

Om målet är pengar och en bil visar det redan på att man är en vanlig person.

Du menar att de rikaste människorna är fulla av originella ideér

"Sparka bollen fort"
"Köp och sälj många hus"
"Bestäm över andra på kontoret. Bestäm sedan mera."
"Ljug och bli politiker"

Samt kanske
"Plugga i en miljon år och tänk inte för mycket medan du gör det"

Till TS: Du behöver kanske bara något du tycker är roligt.
Citera
Idag, 09:07
  #23
Medlem
Duktiga idrottare och artister jobbar mycket hårdare än 9-17 för att nå dit.

Välkommen till vuxenvärlden. Ta ditt ansvar och försörj dig själv och sluta med barnsliga drömmar om att du ska få 100 miljoner utan någon speciell motprestation.

Jag tycker verkligen inte du ska försöka leva på a-kassa. Vad tror du det kommer göra med din självbild och hur omgivningen ser på dig? Som en misslyckad loser.

Använd din utbildning och skaffa ett vanligt jobb istället. Satsa på att göra bra ifrån dig där och gör karriär och bygg karaktär.
Citera
Idag, 09:13
  #24
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Första posten bästa posten.

Bonus: sälj hasch eller psykedeliska vid sidan om och lev bra

Tills någon golar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in