Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 01:45
  #1
Medlem
Tjena, har en enkel fråga bara..

Jag & mitt ex separerade & tog en paus 1a april 2024 men har haft ständig kontakt sen dess men inte träffats så mycket. Bor i olika städer.

Senast i början på september skrev exet att hon ville flytta ihop igen & allt det där vanliga (jag älskar dig, jag saknar dig blabla)

Jag sa dock nej, kändes inte riktigt bra & ärligt.

Nu flytta hon ihop med en ny grabb 1:a oktober. Vet att hon har grova skulder & eventuellt blev hon vräkt ur sin tidigare lägenhet. Känns som något panikval när jag sa nej haha.

Skulle ni kalla de nya ett rebound?
Det enda jag vet är att hon monkey branchat mig.
Citera
Idag, 02:05
  #2
Medlem
Låter ju inte som en toppentjej direkt så varför går du inte vidare?
Om du vet att hon jagat andra män bakom ryggen på dig osv.
Citera
Idag, 02:09
  #3
Medlem
Severlohs avatar
Ja det är ju klassiskt, men vad ska diskuteras?
Citera
Idag, 02:15
  #4
Medlem
Jag kan inte annat än att säga nej. Vet inte om du bor i hyres eller bostad. Men äger du lägenheten är svaret absolut nej (kolla upp lagar kring detta innan) hon låter inte som en bra person.
Citera
Idag, 02:33
  #5
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Nej det låter inte som en rebound, det låter som en paniklösning på ett stort problem. Som du sa själv.
Citera
Idag, 02:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Låter ju inte som en toppentjej direkt så varför går du inte vidare?
Om du vet att hon jagat andra män bakom ryggen på dig osv.

Jag har gått vidare, eller iallafall kommit en bra bit. Ville mest bara ha input om folk anser det är ett rebound eller inte.

En del av mig säger rebound då hon sa för 35dagar sen att hon inte visste va hon ville men den andra delen bara en krislösning.

Tycker synd om nya killen oavsett.
Citera
Idag, 02:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerkeLL34
Tjena, har en enkel fråga bara..

Jag & mitt ex separerade & tog en paus 1a april 2024 men har haft ständig kontakt sen dess men inte träffats så mycket. Bor i olika städer.

Senast i början på september skrev exet att hon ville flytta ihop igen & allt det där vanliga (jag älskar dig, jag saknar dig blabla)

Jag sa dock nej, kändes inte riktigt bra & ärligt.

Nu flytta hon ihop med en ny grabb 1:a oktober. Vet att hon har grova skulder & eventuellt blev hon vräkt ur sin tidigare lägenhet. Känns som något panikval när jag sa nej haha.

Skulle ni kalla de nya ett rebound?
Det enda jag vet är att hon monkey branchat mig.

Ska ni nu bli ett par någonsin igen så får det vara på ett villkor. Och det är att hon bevisar att hon faktiskt värdesätter er relation och vill rätta till det igen. Går hon nu vidare med den nya var hon aldrig något att ha för dig.

Kom ihåg att sätta dig själv och ditt eget mående i första rummet , i synnerhet i detta läge! Låt henne inte pissa på dig , någonsin!

Och som ett entydigt svar på din fråga , ja det låter som ett klassiskt rebound! Och visst är det synd om den nya killen som du säger. Men återigen , här behöver du skita i både hennes och hans behov och se till att ta vara på dig själv!
__________________
Senast redigerad av volvo230 Idag kl. 02:55.
Citera
Idag, 02:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Ska ni nu bli ett par någonsin igen så får det vara på ett villkor. Och det är att hon bevisar att hon faktiskt värdesätter er relation och vill rätta till det igen. Går hon nu vidare med den nya var hon aldrig något att ha för dig.

Kom ihåg att sätta dig själv och ditt eget mående i första rummet , i synnerhet i detta läge! Låt henne inte pissa på dig , någonsin!

Och som ett entydigt svar på din fråga , ja det låter som ett klassiskt rebound!
Absolut e det så min vän. Hon har redan gått över en gräns.

Dessutom med en skitful kille som är bi eller bög, autism också🤣
Citera
Idag, 03:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerkeLL34
Absolut e det så min vän. Hon har redan gått över en gräns.

Dessutom med en skitful kille som är bi eller bög, autism också🤣

Ingen brukar vara fulare än exets nya kille eller rebound

Ungefär samma sak hände mig också.

En tjej jag dejtade för längesen hade en rebound efter mig , som såklart tog slut efter ett par månader. Och efter det går hon vidare till en kille på minst 150kg.. Då kan jag säga att jag verkligen började undra.
Citera
Idag, 03:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Ingen brukar vara fulare än exets nya kille eller rebound

Ungefär samma sak hände mig också.

En tjej jag dejtade för längesen hade en rebound efter mig , som såklart tog slut efter ett par månader. Och efter det går hon vidare till en kille på minst 150kg.. Då kan jag säga att jag verkligen började undra.
Ja fan, säger inte att jag är någon modell men den nya är fan skrattretande ful alltså.

Helt olika är jag & den nya också på alla plan,, det enda jag kan tänka mig är att dem har mer gemensamt & dem är mer som best friends👍🏼

Får väll se hur länge det håller.
Citera
Idag, 03:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerkeLL34
Ja fan, säger inte att jag är någon modell men den nya är fan skrattretande ful alltså.

Helt olika är jag & den nya också på alla plan,, det enda jag kan tänka mig är att dem har mer gemensamt & dem är mer som best friends👍🏼

Får väll se hur länge det håller.

Precis, hon har med stor sannolikhet honom för att prata och knulla av sig. Inte mer.

Fall heller inte i vänskapsfällan! Har som du kanske sett en tråd gällande just detta. Det har i vart fall besparat mig massor av lidande som man genom åren. Såklart ska du fatta ditt eget beslut kring det , men det tåls att tänka på!

Men vi är eniga, ibland förstår man sig verkligen inte på deras val av partner. Men här kan jag nästintill försäkra att den nya killen kommer bli så utnyttjad så det finns inte , trots att det inte är ditt problem alls
Citera
Idag, 04:30
  #12
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerkeLL34
Skulle ni kalla de nya ett rebound?
Det enda jag vet är att hon monkey branchat mig.
Vad är rebound? Du menar att hon snabbt kastar sig in i ett förhållande för att fylla tomrummet efter dig? Tja kanske. det är ju ett vanligt mänskligt beteende.
Även monkey branching gör vi väl alla så det är väl inget speciellt att haka upp sig på.
Men jag fattar inte....Du skriver under relationsakuten
Vad är det för problem du har som är så akut?
Att veta vad olika ord kan betyda?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in