Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 16:51
  #1
Medlem
Vad tror ni om det nya programmet ai och filosofi på Umeå universitet, leder det till jobb?
Citera
Igår, 18:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantfysik1
Vad tror ni om det nya programmet ai och filosofi på Umeå universitet, leder det till jobb?

Du har alltså placerat diskussionen fel, och ville alltså diskutera arbetsmarknaden?

Studerar på universitet gör man väl ändå inte för att få jobb? Ägnar de sig åt yrkesutbildning på universitet?
Citera
Igår, 19:23
  #3
Medlem
Det finns yrkesutbildningar på universitet som sjukhusfysiker, audionom och sjuksköterska och på dom flestas utbildnings sidor så står det vad man kan jobba med efteråt, det är inget roligt att ta lån för att plugga och sedan stå utan jobb, så jag tror många kan utbilda sig för att det leder till jobb och jag tänker inte utbilda mig till något som inte leder till jobb
Citera
Igår, 19:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Du har alltså placerat diskussionen fel, och ville alltså diskutera arbetsmarknaden?

Studerar på universitet gör man väl ändå inte för att få jobb? Ägnar de sig åt yrkesutbildning på universitet?
Det finns yrkesutbildningar på universitet som sjukhusfysiker, audionom och sjuksköterska och på dom flestas utbildnings sidor så står det vad man kan jobba med efteråt, det är inget roligt att ta lån för att plugga och sedan stå utan jobb, så jag tror många kan utbilda sig för att det leder till jobb och jag tänker inte utbilda mig till något som inte leder till jobb
Citera
Igår, 20:27
  #5
Medlem
Mr.Jordklots avatar
Överlappar en del med kogvet som öppnar upp för exakt samma typ av arbeten + väldigt många fler. Så kolla på kandidatprogrammet i kognitionsvetenskap också
Citera
Igår, 21:30
  #6
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in