Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 17:00
  #1
Medlem
Med undantag för en del KORTA AKUTA situationer,
hävdar jag att sådana mediciner är mycket DÅLIGA, leder till NEGATIV ÅTERVÄNDSGRÄND.
Så försök undvika att använda sådant.

Iofs är mina info gamla, någon skillnad nu?
Det är skrämmande vanligt att psykvården istället för att fixa problemen, under de åratal ältar problemen och drogar ner folk mer och mer!
T ex en klubbkompis hade i grunden bara ett LITET psykiskt problem, men psykvården hade under 15 år drogat honom mer och mer så han räknade Valium som sockerpiller.
Efter bara ett par frågor hade jag listat ut problemet, både hans depresion och astma berodde på hans mammas beteende, så astman vara bara psykologiskt.
Jag talade om för honom hur börja stärka sig mentalt. Svårt att beskriva utan att visa.
Dessutom sa jag åt honom att halvera medicineringen, stoppa resten i fickan så att han hade den med sig för att inte bli orolig av det, ut och jogga (med en kompis om han kände att han behövde det.)
Efter två månader hade han minskat ner själv till 1/4, mådde mycket bättre och sa:
-Varför har psykvården inte talat om det här?!

Sedan lurade psykläkaren på honom något nytt skitpiller, så han blev sämre och numera är han nedgången medicinmissbrukare.

Däremot en tjej, som jag fixade till samtidigt och hon sa liknande om att psykvården inte sagt hur man kan träna sig ur problemen. Hon gjorde som jag sagt och nu har hon sitt drömhus i fin natur och är egen företagare inom alternativmedicin typ t ex yoga.
Citera
Igår, 17:18
  #2
Medlem
Skulle du kunna redogöra för oss vilka preparat och mediciner vi skall hålla oss borta i från?
Citera
Igår, 17:19
  #3
Medlem
StudiumValors avatar
jaja, men du har fel i påståendet att "sådana mediciner är mycket DÅLIGA, leder till NEGATIV ÅTERVÄNDSGRÄND." Sådana schabloner är skadliga.
Men rätt i påståendet att "försök undvika att använda sådant."
Kan man undvika medicinering med hälp av livsstilsförändringar är ju det att föredra i alla sammanhang
För många är medicinerna fantastiska.
För andra är de verkningslösa.
För ytterst få är de allvarligt skadliga.
-----------
Man vet inte varför SSRI fungerar på vissa och inte på andra. En slutsats man tror sig kunna dra av de data som finns är att har du en situation med t ex dåligt socialt liv, är drogmissbrukare, en kass och meningslös fritid, arbetslös etc verkar det som om t ex ssri-preparat inte fungerar så bra som man kan önska jämfört med en grupp med mer välordnat liv men med ångest och depressioner,
Citera
Igår, 18:22
  #4
Medlem
Ssri är verkligen skit. Gör mig ba fet, psykopat o noll sexlust. Dummaste jag någonsin jag gjort, och de bästa någonsin var att sluta med skiten.

Benso kan jag dock tycka är bra medicin även fast de är kontroversiella här.
Så länge du tar den sällsynt i terapeutiska doser kan det verkligen vara en mirakel medicin. Det är synd att den blivit så stigmatiserad bara för några idioter som pundar ihjäl sig med det och annat.

Adhd-mediciner som elvanse och andra amfetamin preparat är ju helt ok även om det känns egentligen mer pundigt. Men benso som funkat utmärkt sedan slutet av 50-talet ska va så skamligt. Konstigt samhälle.
Citera
Igår, 19:00
  #5
Medlem
CarlXIIs avatar
Ssri fungerar på mig, är bättre än att supa. Ett tag käkade jag svamp och sådant, det hjälpte en del också.
Citera
Igår, 19:13
  #6
Medlem
Manginazs avatar
SSRI är helt bananas, man märker det verkligen ifall man slutar tvärt....vilket inte rekommenderas....
"Utsättningsbesvär" dvs en avtändning som är BRUTAL, värre än någon annan drog.

Karolinska institutet har för tio-femton år sedan testat johannesört i högre doser (900-1200mg) än vad läkemedelsverket rekommenderar (300mg) och det fungerade i princip "lika bra" som SSRI men med väldigt få biverkningar.
Rapporten fanns online men är bortstädad.

BTW Johannesört är en MAO hämmare och man får absolut inte blanda det med SSRI, då kan man få serotinint syndrom och dö, ska tydligen vara ett väldigt otrevligt sätt att dö på, kokt hjärna.

https://www.dagensmedicin.se/alla-ny...iva-lakemedel/

https://www.lakemedelsvarlden.se/joh...OTU4Mi4wLjAuMA..

Den här sista källan är väl i princip en annons..

https://www.tidningenhalsa.se/artikl...ade-sebastian/

Är man intresserad av att testa och det ska vara ekonomiskt såfår man leta röven av sig efter en tinktur som doseras med pipett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in