I gr avsljade DN att C tillsammans med S, MP och de radikala antisemiterna i kommunistsekten V hllit hemliga mten fr att lgga grunden fr en ny hrd regim som kan frtrycka folket.
I dag frsker Muharrem Demirok tona ned uppgifterna:
https://www.expressen.se/nyheter/sve...ocial-kontext/
Jag kan avslja att under denna till synes triviala politiska rapportering dljer sig en skandal. Som vi fr se om svensk media klarar av att avtcka.
Jag vet att Muharrem lurat det egna partiet, inklusive riksdagsgruppen och tminstone stora delar av partiledningen.
Resten av partiet har inte vetat om dessa mten, som, r fler n det enskilda som DN rapporterat om.
Detta r ngot som ett ftal personer i partiledningen gjort i hemlighet fr att man hoppas kunna gynna sig sjlv i en framtida regering.
Det handlar om Muharrem Demirok, Emma Wiesner och Madeleine Jakobsson. Dessa frsker etablera samverkan med V.
Mitt under Vnsterpartiets mest extrema tid av hat, islamism och utomparlamentariskt kaos.
Officiellt har partiet inte tagit ngra beslut om hur samarbeten ska se ut framt.
Muharrems fulspel bakom ryggen p det egna partiet syftar allts till att dra C nrmare V utan att ha frankrat det med medlemmarna eller ens sin egen riksdagsgrupp.
Det r en alldeles oerhrd skandal.
Den som tvivlar, varfr tror ni han p kort tid i smyg och utan att torgfra det i sina sociala medier gjort fljande:
1. Medverkat ver tre sidor i Socialdemokraternas partitidning fr att frklara att man tycker olika, men samarbetar bra. Detta r ett oerhrt mrkligt val av forum, d partiledare sllan medverkar i andra partiers tidningar.
2. Medverkat i en nstan timme lng podd hos Dagens ETC dr han antyder att samarbete kan bli aktuellt om V bara rensar upp i sin antisemitism. Plus att han noga intygar att Vs partiledning givetvis inte hyser sdana sikter, utan r fina humanister.
3. Medverkat p lagbild ihop med Magda, Nooshi och Helldn.
Han groomar det egna partiet.
Och han har inte varit rlig mot sina partikamrater.
Jag vgar lova att granskar media detta, ringer runt och kollar av utan att g via partiets pressekreterare s kommer det visa sig att jag har rtt.
Detta r ngot som faktiskt borde vara spiken i kistan fr en partiledare som externt saknar frtroende. Nu r han ven brnd inom stora delar av C-rrelsen.
En partiledare ska inte lura sina kollegor.