Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
Idag, 14:57
  #49
Medlem
Jag som jägare själv, så hoppas jag verkligen idioten blir av med vapenlicens för livstid.

Finns ingen ursäkt i hela världen att mista djur för något annat. Man ska vara 100% säker på vad man skjuter. Inte 99%.
Citera
Idag, 14:59
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Jag som jägare själv, så hoppas jag verkligen idioten blir av med vapenlicens för livstid.

Finns ingen ursäkt i hela världen att mista djur för något annat. Man ska vara 100% säker på vad man skjuter. Inte 99%.

Håller med, helt jäkla galet hur man kan va så jäkla skjutkåt.

De va säkerligen mörkt men hur dålig syn får man ha när man är jägare? Förhoppningsvis gör han som du säger annars kan man väl hoppas på utfrysning från jaktlaget
Citera
Idag, 15:01
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om man nu har jägarlicens, hur i helvete kan man då ta fel på ett vildsvin och en häst?

Ställer den frågan med. Visst det är mörkt ute vid den tiden. Men har man inte hjälpmedel eller är osäker ska man inte skjuta. Helt galet detta.
Citera
Idag, 15:10
  #52
Medlem
Michael-ScarNs avatar
"Äntligen där är en, träffa första mitt i prick! och se på fan där går en till den klipper vi med" dubbelkill
Här måste ju jakt-licensen ryka plus skadestånd!
__________________
Senast redigerad av Michael-ScarN Idag kl. 15:12.
Citera
Idag, 15:11
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Jaha, det förklarar väl mysteriet... Jag tycker att de borde kolla vad det är de skjuter innan de skjuter, även om det tar några sekunder till.

Ett problem vad jag förstår är att det finns en vid diversion på marknaden vad gäller dessa sikten, är du långt ifrån med ett billigt sikte så kan det se ut som att en person som knyter skorna är ett betande vildsvin.

En (eller två) betande ponnys ser nog väldigt vildsvinslika ut då om man letar efter just sådana… men det hör ju också till att faktiskt veta var man jagar och att kunna sina omgivningar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in