Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 13:19
  #1
Medlem
rex144s avatar
https://www.money.pl/gospodarka/zmia...73614400a.html

Polen blir ordförandeland i EU från januari och kommer då genomdriva denna ändring.
Så nästa år kommer vi för sista gången ha sommartid.

Vad tycker ni om det?
__________________
Senast redigerad av rex144 Idag kl. 13:26.
Citera
Idag, 13:21
  #2
Medlem
Källa på det är vad vi tycker...
Citera
Idag, 13:21
  #3
Medlem
Airwave92s avatar
Källa?
Citera
Idag, 13:25
  #4
Medlem
rex144s avatar
https://ec.europa.eu/commission/pres.../en/ip_18_5302

Det har diskuterats länge och Polen som ordförandeland kommer ha det på sin agenda, har hört det precis på nyheterna.

Varje ordförandeland vill profilera sig på något sätt och lyckas med något under sitt 6 månaders ordförandeskap och detta skulle vara något att visa upp.
__________________
Senast redigerad av rex144 Idag kl. 13:29.
Citera
Idag, 13:27
  #5
Medlem
(FB) Den tidlösa tråden om sommartid och vintertid (Sammanfogad)
Citera
Idag, 13:29
  #6
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.money.pl/gospodarka/zmia...73614400a.html

Polen blir ordförandeland i EU från januari och kommer då genomdriva denna ändring.
Så nästa år kommer vi för sista gången ha sommartid.

Vad tycker ni om det?
Bra initiativ. Hoppas Sverige följer efter.
Citera
Idag, 13:32
  #7
Medlem
Sommartiden är mycket bättre. Hellre gå till skola, jobbet, systemet eller schackklubben när det är mörkt. Och gå därifrån när det är ljust. Sommartiden är det normala, om bönderna tycker tvärtom när dom mjölkar kossorna 5 på morgonen. Då stödjer jag dom och ändrar min åsikt.

Man vaknar trött och då passar mörkret, man fixar sitt liv efter löneslaveriet och då ska det vara ljust.
__________________
Senast redigerad av Vind25 Idag kl. 13:36.
Citera
Idag, 13:36
  #8
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vind25
Sommartiden är mycket bättre. Hellre gå till skola, jobbet, systemet eller schackklubben när det är mörkt. Och gå därifrån när det är ljust. Sommartiden är det normala, om bönderna tycker tvärtom när dom mjölkar kossorna 5 på morgonen. Då stödjer jag dom och ändrar min åsikt.
Bönderna bestämmer helt själva när de vill gå ut och mjölka kossorna. Ser inte varför jag ska behöva ställa om klockan för att de vill gå upp olika tid på sommaren och vintern.
Citera
Idag, 13:39
  #9
Medlem
Kapitalistkalles avatar
’Bout fuckin time.

Jag skiter i om det blir vinter eller sommartid men snälla permanenta någon av dessa!
Citera
Idag, 13:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vind25
Sommartiden är mycket bättre. Hellre gå till skola, jobbet, systemet eller schackklubben när det är mörkt. Och gå därifrån när det är ljust. Sommartiden är det normala, om bönderna tycker tvärtom när dom mjölkar kossorna 5 på morgonen. Då stödjer jag dom och ändrar min åsikt.

Man vaknar trött och då passar mörkret, man fixar sitt liv efter löneslaveriet och då ska det vara ljust.

Nej. Vintertiden är normaltid.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Normaltid
Citat:
Sommartid är en tillfällig omställning av normaltiden.
Citera
Idag, 14:01
  #11
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Bönderna bestämmer helt själva när de vill gå ut och mjölka kossorna. Ser inte varför jag ska behöva ställa om klockan för att de vill gå upp olika tid på sommaren och vintern.

Jordbruket var tidigare en tongivande näring men idag jobbar bara 3% i jordbruket så de ska inte styra resten av samhället. Vi har elektricitet... i ladugårdar så man är inte beroende av dagsljus för att mjölka korna. Tack vare GPS traktorer och andra jordbruksmaskiner kan jobba nattetid på åkrarna och köra i raka linjer.
Citera
Idag, 14:08
  #12
Medlem
ziejacools avatar
sommar- och vintertid är väl det dummaste påhittet vi har, så tack för det Polen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in