Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
Idag, 15:15
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Mjölkningen kan bönderna utföra samtidigt på dygnet oavsett.

Eller kan de inte ställa om väckningen på sin klockradio det det skiftar?

Personligen ser jag gärna sommartid året runt. Ljust lite längre på eftermiddag/kvällen.

Jag tror bönderna skiter rätt mycket i vilken tidzon vi väljer, det är oskicket att hålla på och hoppa runt mellan tidzoner för att någon svagbegåvad politruk tycker det är roligt (eller värre tro att det är någon nytta med det).

Frågan är snarare varför inte folk som tycker det är roligt att hålla på och få jetlag lite då och då inte kan ställa om väckningen lite då och då istället för att dra med alla andra i vansinnigheterna?

Tycker du om att ligga på UTC+02 året runt så är jag med dig, men jag skiter rätt mycket vilken tidzon vi väljer sålänge man håller sig till den (och den är rimlig). Resten tror jag löser sig med tiden. För din del så tror jag att det dessvärre med tiden blir så att du får finna dig i att arbetstiden skjuts frammåt med tiden.
Citera
Idag, 15:16
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.money.pl/gospodarka/zmia...73614400a.html

Polen blir ordförandeland i EU från januari och kommer då genomdriva denna ändring.
Så nästa år kommer vi för sista gången ha sommartid.

Vad tycker ni om det?

Polen är ett sydligt skitland som inte förstår den sanna nordbons uppskattning av ljuset under vinterhalvåret.
Citera
Idag, 15:17
  #39
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoohye
Det är snarare ändringen mellan normaltid och sommartid två gånger om året som är huvudvärken för mjukvaruutvecklare.

Nej, det håller jag inte med om. Man använder standardiserade bibliotek som sköter den biten automatiskt. För 20 år sen så var det säkert en huvudvärk.
Citera
Idag, 15:18
  #40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Vill gärna behålla som det är nu.
Ni som har problem vad är det som är ett problem för er?

Det är drygt och larvigt att behöva ställa om klockan två gånger om året. För att inte tala om att gå upp en timme tidigare än vad man behöver.
Citera
Idag, 15:19
  #41
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
För att vi skulle få längre kvällar.
Får du inte betalt när du fixar systemen?
Ja, men att pilla med fel i tidsstämplar är tråkigt och jag får även betalt för att utveckla roligare saker.
Citera
Idag, 15:19
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
Polen är ett sydligt skitland som inte förstår den sanna nordbons uppskattning av ljuset under vinterhalvåret.
Nu förstår jag inte riktigt. Vintertid har vi UTC+1, vilket är standardtid. Så har det varit så länge jag kan minnas.

Det är under sommaren vi ställer om klockan till sommartid. Så vintern kommer vara som den har varit, även i Polen.
Citera
Idag, 15:20
  #43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det vore nice med sommartid året om och slippa snö och kyla. Fattar inte varför de uppfann skiten från första början

Fast i min roll som mjukvaruutvecklare ser jag inte fram emot att fixa alla system som kommer strula när denna ändringen genomförs...

Tror du att du kommer att slippa snö och kyla bara för att det blir sommartid året om? Dessutom är det vintertid som är normaltid så det är sommartid som är uppfunnet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in