Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Varfr skulle du sannolikt inte handla ngot?
Godiset r ju bara en liten del av sortimentet, speciellt knsgodiset.
I vrigt har dom ju en hel del helt vanliga mrkesprodukter men med skillnaden att det r mycket billigare n i andra affrer.
I min vrld r tex Yes diskmedel samma produkt oavsett var jag kper den men fr andra kanske den blir s wt-kontaminerad av att ha kpts p Dollarstore att den inte fungerar lika bra, annars borde vl kanske 30-40% lgre pris vara tilltalande fr alla.
Bra pris p vissa bilvrdsprodukter, fiske, husdjursgrejer osv har dom ocks.
Nu r ju huvtrja ocks wt men man kan kanske kan ha ngon annan form av maskering om man som icke wt vill g in och dra nytta av lgre priser men inte riskera sitt personliga varumrke genom att synas vid in och ut passage. P hsten r det ju mrkt tidigt och ker man bil kan man ju parkera vid en annan butik. Ofta ligger deras butiker i omrden dr det ven finns icke-wt butiker s kan man st dr och smyga ver till DS.
Jag har tnkt att de kanske mest har jox, som pynt, plojgrejer med mera, men jag har som sagt inte varit i deras butiker. Men om de har mer praktiska saker (som Yes), s kan de ju vara vrt att kolla in. Butiken jag nmnde ligger nra andra lgprisbutiker jag brukar handla i, som Jula och oB, s jag r inte alls negativ till att handla i lgprisbutiker, tvrtom r det alltid dr jag kollar in frst (och ven stndigt letar efter extrapriser p ntet). Det r drfr jag dagarna i nda kan ta vilt, skaldjur, fina frukter och ostar med mera trots blygsamma inkomster, eftersom jag nstan enbart handlar mat p extrapris. Vad folk tycker r WT bryr jag mig inte om.
Det var dessutom ett tag sedan jag handlade p oB, jag tycker de har tacklat av p sistone, med ett smre utbud och priser som faktiskt r hgre n i en del livsmedelsbutiker.