Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-26, 16:36
Medlem
Fick ett utskick från ett ställe som heter fordonsverket.com.. för att min bil nu är 8 år och att de ska erbjuda förlängd "fabriksgaranti".
Typ 2300kr per år.

Men hela upplägget bara stinker scam! Detta verkar vara ännu en grej i upplägget med att kriminella lyckats köpa uppgifter från transportstyrelsen.

Nån mer som sett nåt om detta.. finns i stort sett inga sökresultat på Google förutom deras egen site. Vill de verka seriösa kunde de ju skaffat .se adress istället för .com.

Bankgiro man ska betala till är 547-1164, huvudman är sca security group Ltd enligt deras papper.. men de e nog bara påhittat.

De skriver org nr med 8 siffror.. brukar ju lixom va 10.
Adress box 239, 41142 gbg.

Bankgiro kopplat till:

Graystone Sweden AB
559307-2464
Adress: Box 6055, 102 31 STOCKHOLM

Är de nå som har mer info om detta el fått liknande?
Senast redigerad av Svartkrutsskalle 2024-10-26 kl. 16:40.
Citera
2024-10-26, 19:36
Medlem
negrofobens avatar
Fick ett sånt erbjudande på min 5 år gamla bil. Uppenbart en scam! Har läst om bluffen för nåt år sen och ingen som nappat på det och råkat ut för nåt fel har fått nån ersättning.
Citera
2024-10-26, 20:11
Medlem
ziejacools avatar
dom är 100% legit, min gamla Saab 9000 fick motorstopp på motorvägen och då kom Fordonsverket.com till undsättning och gav mig lånebil och hela köret och runt 100 tusen för min gamla bil
Citera
2024-10-26, 23:36
Moderator
Ruskigbusss avatar
Inte så imponerande på trustpilot
https://se.trustpilot.com/review/fordonsverket.com

Företaget finns inte på ratsit.

Sidan verkar skum.
Citera
2024-10-26, 23:40
Medlem
Bluff eller ej, varför chansa? Du kommer garanterat bli blåst om något händer med bilen.
Citera
2024-10-26, 23:53
Medlem
blompissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
dom är 100% legit, min gamla Saab 9000 fick motorstopp på motorvägen och då kom Fordonsverket.com till undsättning och gav mig lånebil och hela köret och runt 100 tusen för min gamla bil

100K för en gammal SAAB 9000?! Det var inte dåligt du. Ne låter som tokscam detta.
Citera
2024-10-28, 09:22
Medlem
Kommer nog visa sig att det är samma personer som drivit svensk fordonsgaranti
Citera
2024-10-28, 10:24
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool

Och det var en kille i vitt skägg och röda kläder med toppluva som körde bärgaren, som bonus fick du en present inslagen i kulört omslagspapper av honom. Sedan kom en liten älva klädd i bikini flygande och rörde vid din gamla Saab med sitt trollspö,, så pang blev den värd hundra tusen.

Alla sådana här "eftergarantier" är en scam i grunden, det finns alltid finstilta villkor som gör att de fel som uppstår inte omfattas av "garantin", vanligen eftersom de beror på normal förslitning. En räddningsförsäkring är bättre användning av pengarna än att gå på sådant här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in