Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcontinen123
Tror att vissa kommentar kan döljas, dom känner väl av om de kommer många "hatiska" kommentarer. Och I vissa fall kan nog hela inlägget/bild tas bort. Låter helt orimligt att folk sitter och rensar på både G & T sociala medier.
Har även sett på T instagram att kommentarer dolts, och de sker per automatik. Man kan se att de ex är 10 kommentarer gjorda på inlägget men bara 6 är synliga.
De blir mycket spännande att se utfallet på detta, de verkar vara en riktig soppa allt, där folk menar på att tjejen hittat på, och vissa skriver att de blev sjuka skador.
De gör att man övertänker situationen lite.
Vet faktiskt en tjej som hade sex med en kille på en fest, hon anmälde sedan honom för våldtäkt och han fick fängelsestraff. Bara det att hon gick sedan och sa till sina vänner att hon gjorde de för pengarna, och hon va iprincip stadens madrass.
Trevlig helg till alla flashbackare i tråden
Jag kan se alla kommentarer på Ts senaste bild på Instagram.
Citera
2024-11-17, 17:19
Medlem
Citat:
Tror att vissa kommentar kan döljas, dom känner väl av om de kommer många "hatiska" kommentarer. Och I vissa fall kan nog hela inlägget/bild tas bort. Låter helt orimligt att folk sitter och rensar på både G & T sociala medier.
Har även sett på T instagram att kommentarer dolts, och de sker per automatik. Man kan se att de ex är 10 kommentarer gjorda på inlägget men bara 6 är synliga.
De blir mycket spännande att se utfallet på detta, de verkar vara en riktig soppa allt, där folk menar på att tjejen hittat på, och vissa skriver att de blev sjuka skador.
De gör att man övertänker situationen lite.
Vet faktiskt en tjej som hade sex med en kille på en fest, hon anmälde sedan honom för våldtäkt och han fick fängelsestraff. Bara det att hon gick sedan och sa till sina vänner att hon gjorde de för pengarna, och hon va iprincip stadens madrass.
Trevlig helg till alla flashbackare i tråden
Gs också.
Citera
2024-11-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2cuz
Jag kan se alla kommentarer på Ts senaste bild på Instagram.
Jag kan bara läsa 36 kommentarer utav 43st
Citera
2024-11-18, 05:01
Medlem
Citat:
Jag kan bara läsa 36 kommentarer utav 43st

Fast så där blir det pga Instagrams algoritmer.

Det är många inlägg som har för lite kommentarer jämfört med vad det står att det är. Jag vet inte varför.
Citera
2024-11-18, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Fast så där blir det pga Instagrams algoritmer.

Det är många inlägg som har för lite kommentarer jämfört med vad det står att det är. Jag vet inte varför.
Okej, trodde att dom doldes pga av ex "hatiska" kommentarer
Citera
2024-11-18, 10:52
Medlem
Citat:
Okej, trodde att dom doldes pga av ex "hatiska" kommentarer

Det kan nog vara en anledning också.
Citera
2024-11-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag håller med. Att följa med två män till en lägenhet, eller om hon tog med båda hem till sig, är inte särskilt smart. Vissa människor verkar inte ha någon större koll och umgås med vem som helst.

Vissa män verkar inte heller ha någon större koll och våldtar. Sluta skamma offret. Hon verkar ju haft ett intresse för G men inte för T. Det betyder inte att dom har rätt att utnyttja situationen på det sättet.
Citera
2024-11-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marianne79
Vissa män verkar inte heller ha någon större koll och våldtar. Sluta skamma offret. Hon verkar ju haft ett intresse för G men inte för T. Det betyder inte att dom har rätt att utnyttja situationen på det sättet.

Ingen har väl sagt att det dom gjort är ok?
Det är ALDRIG ok oavsett om man innan bestämt 3kant eller hur det nu ligger till.
Ett nej är ett NEJ alla ggr!

Tyvärr finns det dom tjejer som utnyttjar den makt som faktiskt genom att anmäla våldtäkt och det finns dom som ångrat en sexuell handling och sen anmält det som våldtäkt och det är fan en skam mot dom personer som faktiskt har blivit utsatta.

Att BO kommer på tal är inte så konstigt alls. Verkar ju finnas dom som känner till henne.
Hur är hon som person? Har hon gjort detta innan?
Låter ju nästan som så när man läser kommentar högre upp att dom inte är förvånad över att det tog tid innan det anmäldes.

Sverige är ett land med yttrandefrihet så det finns inget fel i att diskutera kring BO oxå.

Ingen vet vad som faktiskt hänt ännu mer än 3 personer men allt kommer ju komma fram inom kort hopopas jag.
Citera
2024-11-18, 15:19
Medlem
Citat:

Bara för att tillägga om inte alla trådar är lästa så kände alla 3 varandra genom yrket så hon tog inte med sig 2 främmande människor hem och det är just detta oxå som gör fallet lite grisigare för hon borde ha varit trygg kan man tycka.
Citera
2024-11-18, 15:53
Medlem
Citat:
Står det i min text att de har rätt att utnyttja situationen? Nej. Det är du som tolkar in det utifrån ditt synsätt.

Tyvärr ser världen ut så att om man som kvinna tar vissa risker, kan tråkigheter hända. Världen är inte bättre än så, beroende på att vissa individer inte kan respektera andra.
Citera
2024-11-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenblack
Ingen har väl sagt att det dom gjort är ok?
Det är ALDRIG ok oavsett om man innan bestämt 3kant eller hur det nu ligger till.
Ett nej är ett NEJ alla ggr!

Tyvärr finns det dom tjejer som utnyttjar den makt som faktiskt genom att anmäla våldtäkt och det finns dom som ångrat en sexuell handling och sen anmält det som våldtäkt och det är fan en skam mot dom personer som faktiskt har blivit utsatta.

Att BO kommer på tal är inte så konstigt alls. Verkar ju finnas dom som känner till henne.
Hur är hon som person? Har hon gjort detta innan?
Låter ju nästan som så när man läser kommentar högre upp att dom inte är förvånad över att det tog tid innan det anmäldes.

Sverige är ett land med yttrandefrihet så det finns inget fel i att diskutera kring BO oxå.

Ingen vet vad som faktiskt hänt ännu mer än 3 personer men allt kommer ju komma fram inom kort hopopas jag.

Nu har ju inte yttrandefriheten så mycket att göra med huruvida det är moraliskt rätt att hänga ut brottsoffer. Men visst. Nästan så att det är något som sker oftare i länder utan yttrandefrihet eftersom de saknar sunt förnuft i större utsträckning.
Citera
2024-11-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denfjortonde
Enligt vem?

Vet även andra som suttit med restriktioner som fått prata med sambo

Du kan få prata med vem som helst egentligen, så länge dennes identitet kan stärkas och att åklagaren beviljar ev samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in