Citat:
Jo, suck, det är väl sant tyvärr. De som festade stenhårt och bara prioriterade party och brudar är väl ironiskt nog avundsjuka på mitt liv idag och önskar att de som jag satsat mer på skolan och så småningom karriären. Hur man än vrider och vänder på det så är det ju tyvärr så att man offrar något.
När det är dags för medelålderskris för mig om sisådär 10-15 år så lär jag nog ångra att jag inte hade mer kul som tonåring/20-åring, utan var duktig och satsade hårt på att komma in på en bra utbildning, vilket ju lade väg för karriär och kapitalbygge. De som istället festade, reste och träffade tjejer får väl en medelålderskris där de önskar att de kommit längre än trista Svenssonliv.
Tyvärr är det så, man kan inte få allt. Jag är tacksam för att jag fick prova på att ligga runt, jag tror dessutom att jag gjort det betydligt mer än de som gjorde det som tonåringar. Var ju lite lättare när man hade egen bostad, sedan om jag varit snyggare som tonåring så hade det troligen ändå inte varit så lätt utan hade man haft kanske 5 sexpartners som tonåring så hade väl det räknats som att ligga runt den tiden. Sedan mådde inte jag bra av att ligga runt heller, längtade mest efter en fast relation.
När det är dags för medelålderskris för mig om sisådär 10-15 år så lär jag nog ångra att jag inte hade mer kul som tonåring/20-åring, utan var duktig och satsade hårt på att komma in på en bra utbildning, vilket ju lade väg för karriär och kapitalbygge. De som istället festade, reste och träffade tjejer får väl en medelålderskris där de önskar att de kommit längre än trista Svenssonliv.
Tyvärr är det så, man kan inte få allt. Jag är tacksam för att jag fick prova på att ligga runt, jag tror dessutom att jag gjort det betydligt mer än de som gjorde det som tonåringar. Var ju lite lättare när man hade egen bostad, sedan om jag varit snyggare som tonåring så hade det troligen ändå inte varit så lätt utan hade man haft kanske 5 sexpartners som tonåring så hade väl det räknats som att ligga runt den tiden. Sedan mådde inte jag bra av att ligga runt heller, längtade mest efter en fast relation.
Det är inte riktigt så svart och vitt. Ett par jag känner, ink jag själv, partade på rätt hårt i tonåren (nästan hela vägen till 30, men då parallellt med studierna och bra jobb) och var inte speciellt duktiga i skolan. Men det har gått bra för oss ändå, kanske en lite längre väg med tekniskt basår, alt högskoleprovet, eller liknande konstellationer, men det har gått bra, till helt jävla enastående, i slutändan endå.
Mina iakttagelser är att hur någon var i grundskolan inte har en klar korrelation med hur de lyckas senare. Men de sorgligaste är såklart de som "pikade" i tonåren för att sen se tillbaka hela livet på hur "bra" de var då, utan att åstadkomma något nu.