Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-11-09, 10:31
Avstängd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerate
Oj, hur gick det sen?
Hon lämnade lägenheten och vi tänkte inte mer på det.

Sen kom Insatsstyrkan efter ett tag. De hade fått ett samtal från en snubbe som jobbade på 7Eleven. Då hade hon väl fått för sig att hon var jagad, så hon var förbi där och bad om hjälp

Jag vet inte hur vana de är vid att behöva hantera sådana här typer av falska larm. Det fanns inget vapen eller något hot mot henne.
Citera
2024-11-09, 11:03
Medlem
Citat:
Tack för era svar. Personen i fråga har spridit lögner om mig till den närmaste familjen, och jag har svårt att tro att hen skulle göra detta utan att ha någon typ av förvirring så hen tror på det den säger.
Alla psykiska problem behöver inte vara psykos. Det finns massor av neurotiska störningar som nog är mer sannolika. En person i psykos är väldigt dåligt fungerande, och på ett sätt därför mindre farlig än någon som mest fått en fix idé. Sedan kan det vara missförstånd som ligger bakom det du råkat ut för. Jag gissar att du själv skulle ana vad det skulle kunna vara. Personen kan också ha blivit lurad av ngn att du.... (vad nu lögnen är).
Citera
2024-11-16, 09:55
Medlem
Citat:
Ja oj, då måste det ju vara en psykos. Personen jag blir utsatt för har inga sånna ideer ännu (vad jag vet) utan sprider mer rimliga saker om mig vilket gör att hen förstör en del relationer för mig. Jag undrar lite om det kommer ”gå över” eller om det kommer bli värre

Citat:
Är det någon som haft någon i familjen som fått psykos? Hur märkte ni det i början?

Tycker inte det du beskriver låter som psykos direkt? Hur gammal är personen? Begynnande demens?

En mig nära har haft psykoser, ska man försöka se något mönster så är det att börja säga konstiga saker som att TV:n skickar meddelanden eller liknande knäppa saker, bli mer innesluten och tex sluta hänga med i samtal, göra konstiga saker typ som små ritualer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in