Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-10-29, 14:53
Medlem
Dr.pizzaslices avatar
hej beställde hem för en vecka sen och fick idag paketet med bara en lapp i där det står
”underättelse om att postförsändelsen tagits i beslag”
Hej! Efter kontakt med postnord har polisen kontrollerat en försändelse adresserad till er”
”receptbelagda läkemedel får endast säljas av företag som innehar tillstånd till försäljning enligt läkemedelslagen”
då försändelsen innehöll receptbelagda läkemedel så underättas ni härmed om att försändelsen tagits i beslag och förverkats av Polisen”
Det ni har betalat för går till organiserade kriminella verksamheten som drabbat sverife hårt under de senaste åren”
förverkandet sker enligt läkemedels lagen 16 kap 4
Då ni som adresserat inte har rätt att göra anspråk på försändelser som är under postbefodran har innehållet förverkats
2024-10-29, 15:25
Medlem
Dr.pizzaslices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salladen1
Vaknat på fel sida?

Det händer inget mer efter att han har fått detta brev. Hade han varit misstänkt för brott vilket man blir om man beställer narkotika och polisen tar det i beslag så hade han fått komma in på förhör eller fått ett samtal från polisen. Försök till att beställa läkemedel eller AAS är inget brott. Inte när det gäller ringa.
Okej tack så mycket för svaret, så de borde vara lungt då de inte fanns något nummer till ärendet eller något annat om att ja borde kontakta dom, de handlade om lite sarms bara i en mindre skala
2024-10-29, 15:34
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.pizzaslice
hej beställde hem för en vecka sen och fick idag paketet med bara en lapp i där det står
”underättelse om att postförsändelsen tagits i beslag”
Hej! Efter kontakt med postnord har polisen kontrollerat en försändelse adresserad till er”
”receptbelagda läkemedel får endast säljas av företag som innehar tillstånd till försäljning enligt läkemedelslagen”
då försändelsen innehöll receptbelagda läkemedel så underättas ni härmed om att försändelsen tagits i beslag och förverkats av Polisen”
Det ni har betalat för går till organiserade kriminella verksamheten som drabbat sverife hårt under de senaste åren”
förverkandet sker enligt läkemedels lagen 16 kap 4
Då ni som adresserat inte har rätt att göra anspråk på försändelser som är under postbefodran har innehållet förverkats

Har fått ett ordagrant likadant brev och det är ett trollbrev från säljaren.

*Det var nedpulat i ett öppnat brev med frankering.

*Polisloggan var skev.

*Texten var skriven i textstorlek ~18.

*Papperet var mindre än ett a4a och såg utklippt ut.

*Vi hade inte beställt något receptbelagt läkemedel.

*Inga kontaktuppgifter till polisen. (varken namn, avdelning, region, adress, telefonnummer, ärendenummer, etcetera).

*Polisen kör inte med känslorargument i ett sånt här ärende (att det göder gängbrottsligheten).

Noll påföljder men inget godis.
2024-10-29, 15:40
Medlem
Dr.pizzaslices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Har fått ett ordagrant likadant brev och det är ett trollbrev från säljaren.

*Det var nedpulat i ett öppnat brev med frankering.

*Polisloggan var skev.

*Texten var skriven i textstorlek ~18.

*Papperet var mindre än ett a4a och såg utklippt ut.

*Vi hade inte beställt något receptbelagt läkemedel.

*Inga kontaktuppgifter till polisen. (varken namn, avdelning, region, adress, telefonnummer, ärendenummer, etcetera).

*Polisen kör inte med känslorargument i ett sånt här ärende (att det göder gängbrottsligheten).

Noll påföljder men inget godis.
okej tack, blev jävligt nervös bara då jag aldrig fått nått taget och inte haft nåra polis problem, ska då inte testa beställa något mer för o vara säker, men försöker bara lista ut om det kommer nå påföljder eller om de är något jag behöver oroa mig om, tyckte mest det var skummt att det inte fanns nått nummer eller något som att det var ett ärende
2024-10-29, 15:43
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
okej tack, blev jävligt nervös bara då jag aldrig fått nått taget och inte haft nåra polis problem, ska då inte testa beställa något mer för o vara säker, men försöker bara lista ut om det kommer nå påföljder eller om de är något jag behöver oroa mig om, tyckte mest det var skummt att det inte fanns nått nummer eller något som att det var ett ärende

Här kan du se när vi har diskuterat ditt (mitt) brev;

(FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.

Det är tvärlugnt.
2024-10-29, 15:47
Medlem
Dr.pizzaslices avatar
Citat:
Här kan du se när vi har diskuterat ditt (mitt) brev;

(FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.

Det är tvärlugnt.
okej tack, kom inte in på bilderna på dina brev, men du fick då 0 påföljder alltså?
2024-10-29, 15:53
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
okej tack, kom inte in på bilderna på dina brev, men du fick då 0 påföljder alltså?

Noll påföljder. Brevet är inte äkta och polisen är inte inblandad.
2024-10-29, 15:54
Medlem
Dr.pizzaslices avatar
Citat:
Noll påföljder. Brevet är inte äkta och polisen är inte inblandad.
Okej tack, är så sjukt nervös hoppas verkligen de inte är nått
2024-10-29, 15:59
Medlem
Warhearts avatar
Citat:

Handlar det om sarms aller AAS så är det lugnt. Handlar det om narkotika och du har barn så kopplas soc in. Står i senaste numret av SNPF (Svenska Narkotikapolisföreningens tidskrift) ang tillslag på postterminalen.
2024-10-29, 16:00
Medlem
Dr.pizzaslices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Handlar det om sarms aller AAS så är det lugnt. Handlar det om narkotika och du har barn så kopplas soc in. Står i senaste numret av SNPF (Svenska Narkotikapolisföreningens tidskrift) ang tillslag på postterminalen.
sarms handlar de om
2024-10-29, 16:02
Medlem
wes420s avatar
Fejkat polisbrev?
Låter förjävla skumt att polis skulle skriva att man stödjer kriminella.

Edit: läst igenom tråden nu, och jag är ännu mer säker på att det är säljaren, dispyt och anmäl idioten till admin.
Vilken sida handlar det om?
Senast redigerad av wes420 2024-10-29 kl. 16:05.
2024-10-29, 16:05
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
sarms handlar de om

Då kan du va lugn.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto