Citat:
Ursprungligen postat av
p00nino
Monaco är väl egentligen "överskattad" då det ofta avgörs i kvalet och racet är statiskt. Men har svårt att ogilla Monaco, hela jippot och all lyx känns som det hör hemma under en säsong.
Tycker Austin är underskattad! Amerikanska banor är generellt "mycket av allt", det brukar bli händelserikt.
Baku känns lite efterbliven. Kurva 5 (?) är helt absurd. Och Monza tycker jag lever på gamla meriter: urtrist bana från en annan era.
Dagens F1-bilar är helt enkelt för stora för Monaco, dessutom så har det inte varit några större ändringar på layouten sedan 60-talet. Men charmen med Monaco, förutom historiken, är att det är en bana som verkligen testar förarnas skills - det finns absolut inget utrymme för misstag i Monaco.
COTA (Austin) vill jag inte påstå är en underskattad bana. Tvärtom, så har det alltid varit en del hype runt COTA och banan tycks vara omtyckt av både förarna och fansen.
Baku känns lite som en modern upplaga av Monaco
Baku har flera ggr bjudit på dramatik och gett oss oväntade resultat, även om jag tycker att designet av själva banan är så som så.