Sveriges Radio rapporterar om att var femte vuxen inte kan simma. Tidigare har vi hört rapporteringar om att var tredje barn inte kan simma, så dessa siffror kanske är föga förvånande.
Varför lägger jag upp detta i Integration och invandring då? Är jag dum i huvudet? Nej, jag tror många andra här stöder tesen att majoriteten av dessa ej simkunniga naturligtvis inte är svenskar. I sociala medier har SR stängt av kommentarerna där denna nyhet delats då många kommentarerna har varit främlingsfientliga vilket stärker tesen ytterligare, SR vågar inte låta kommentarsfälten vara öppna för diskussion.
Tror ni denna fördom är nära sanningen? Varför vågar SR i sådana fall inte kalla en spade för en spade? Det kan finnas en anledning till att man varken skrivit "Var femte svensk" eller "Var femte invandrare" i rubriken, för att undvika diskussion, även om SR borde vara redigt sugna på att trycka ner i halsen på läsaren att alla i Sverige minsann är svenskar.
Möjligtvis flyttar mod tråd eller rentav låser den på grund av fel forum men jag vill hävda med bestämdhet att tråden hör hemma här.