Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kommer du så långt som till fängelse, för domstols-trots?

Trump och han kan sitta ihop i så fall. Wicks utser Harris som vinnare idag 🥇
Citera
2024-11-02, 10:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Man kan det om det sker upprepade gånger men det är i första, andra och tredjehand böter med ökad nivå på skalan som gäller.

Jag har för mig att det är om man blir dömd till veckor/månader i fängelse om det är femte eller nionde gången för samma skit under samma rättegång.
Citera
2024-11-02, 11:26
Medlem
Citat:

Kommer man inte till förhandlingen riskerar man att få domen emot sig (tredskodom i svensk rätt), vilket jag tycker Musk borde fått, och brottet han begått kan ge fem års fängelse.
Citera
2024-11-02, 14:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Man kan det om det sker upprepade gånger men det är i första, andra och tredjehand böter med ökad nivå på skalan som gäller.

Jag har för mig att det är om man blir dömd till veckor/månader i fängelse om det är femte eller nionde gången för samma skit under samma rättegång.

Nu behöver inte Musk tillbaka till samma domstol en gång till i alla fall.
Citera
2024-11-02, 14:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Kommer man inte till förhandlingen riskerar man att få domen emot sig (tredskodom i svensk rätt), vilket jag tycker Musk borde fått, och brottet han begått kan ge fem års fängelse.

Tror det var så att Elons juridiska ombud förklarade intentionen med kampanjen och målet togs inte ens upp, men du kanske är av en annan uppfattning?
Citera
2024-11-02, 15:08
Medlem
Citat:
Tror det var så att Elons juridiska ombud förklarade intentionen med kampanjen och målet togs inte ens upp, men du kanske är av en annan uppfattning?

Den galenskapen kan du ju gå omkring och tro, om du vill. Men så var det definitivt inte. Musk ville få målet flyttat till federal domstol, men den federala domstolen har avslagit hans begäran och målet ligger hos distriktsdomstolen i Philadelphia och kommer att tas upp där.
Citera
2024-11-02, 15:10
Medlem
Citat:
Nu behöver inte Musk tillbaka till samma domstol en gång till i alla fall.

Eftersom han inte var där till att börja med, nej, så behöver han inte åka "tillbaka". Däremot kommer han att behöva åka dit, eller, tja, "behöver" och "behöver", han kan väl trotsa domstolen igen om han vill. Det är ju typiskt despoter som han att tro att han står över lagen. Men det kommer nog att inte bli så kul för honom om han fortsätter med sitt domstolstrots.
Citera
2024-11-02, 21:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Eftersom han inte var där till att börja med, nej, så behöver han inte åka "tillbaka". Däremot kommer han att behöva åka dit, eller, tja, "behöver" och "behöver", han kan väl trotsa domstolen igen om han vill. Det är ju typiskt despoter som han att tro att han står över lagen. Men det kommer nog att inte bli så kul för honom om han fortsätter med sitt domstolstrots.

Tror allt ordnar sig, senast tisdag skulle jag gissa.
Citera
2024-11-02, 21:40
Medlem
Citat:
Tror allt ordnar sig, senast tisdag skulle jag gissa.

För Kamala, ja, så kommer det säkert att ordna sig på tisdag.

För Musk, den maktfullkomliga tönten, så har problemen knappt börjat. Å inte kommer trump att kunna benåda honom heller.
Citera
2024-11-03, 21:01
Medlem
Intressant video om fallet Philly vs Musk

https://www.youtube.com/watch?v=OhHx5NS3zqs
Citera
2024-11-04, 23:08
Medlem
Tok-Franss avatar
Det är över, som väntat.

https://x.com/teddyschleifer/status/...fuMLK91rQ&s=19

Citat:
The judge just ruled that Musk CAN continue his $1 million sweepstakes, declining to issue an injunction against America PAC.
Citera
2024-11-04, 23:14
Medlem
Yeshims avatar
Citat:
Det är över, som väntat.

https://x.com/teddyschleifer/status/...fuMLK91rQ&s=19

Och Joe Rogan släppte precis avsnitt #2223 med Elon Musk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera