Citat:
Ursprungligen postat av
aqwww
Jag åker dit, hämtar ut 15 g av min medicin och hem till Sverige med 30 dagars dos. Men för att föra ut dragen från landet behöver jag ansöka varenda gång. Fylla i papper, skicka, vänta på svar och att det underskrivna pappret skickas hem till mig till mitt utländska adress och tekniskt sett är det först då jag kan resa hem. Verkar krångligt för mig. Däremot förstår jag nu att Sverige inte har samma utbud. Där jag fått min recept går jag bara till apoteket och väljer hur mycket jag vill av de 13 sorter som finns tillgängliga för mig. Så det var nog ingen fråga tills Sverige har kommit ikapp
Försök få recept på mer så din 30-dagarsdos räcker längre.
Jag kan hämta ut 60g per månad men det brukar bara bli hälften i praktiken.
Men om du har recept är det inte en drog utan ett narkotikaklassat läkemedel, så vad är det för en massa papper du behöver fylla i? Schengenintyg?
Eftersom du omnämner Sverige som "hem", får du verkligen ta med dig så mycket som 30 dagars förbrukning? Det är väl bara för 5 dagar beroende på vilken läkemedelsförteckning det har, och cannabisblommor finns inte med alls i FASS så den har ingen förteckning alls. Men då exempelvis Sativex har klass II kan man anta att den faller inom det.
Jag tar bara med mig receptet och så är det bra med det, men har inte blivit stoppad i tullen så de kanske har en annan åsikt.