Citat:
Ursprungligen postat av
Bababoyiscool
Vad föredrar ni?
Det beror lite på produkt, tekniska attiraljer och utensilier etc som inte har något direkt inneboende värde av att vara ihopsatta av en hantverkare eller med perfektion, nåja, köper jag ofta från Temu.
Dels är priset så oerhört mycket billigare och servicen är, kanske när man kommit up i lite högre summor - vad vet jag, är mycket bra.
Ingen tull och ingen frakt.
Om något inte kommer i tid så har jag fått ersättning som överstiger det jag lagt ut och ersättningsvaror plus framtida rabatter.
De använder just rabatter som sin största marknadsföring så priser blir ännu lägre om man avvaktar och låter dem använda sig av dessa taktiker.
Men om jag ska ha en ny mobilladdare, eller dylikt, så köper jag ju inte en enda sådan produkt från Temu. Vanligen fyller jag upp beställningarna så de åtminstone överstiger sju tusen, då kommer också några vågor med fler rabatter som läggs på nästa köp så det blir en cirkel för priset blir betydligt lägre än ursprungspriset, som ju är en tredjedel av vad samma vara kostar i butik i Sverige.
Ungefär.