Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-01, 23:16
När en åttaårig flicka i Nordsjälland i Danmark kom hem efter att ha gått ”bus eller godis” gjorde hennes föräldrar en chockartad upptäckt. Någon hade gett flickan en påse med kokain, rapporterar TV2.

För tv-kanalen berättar flickans mamma att att hon snabbt anade att någonting var fel. Först trodde hon att det kunde röra sig om socker, men efter att både hon och maken smakat på lite av pulvret insåg de att det rörde sig om någonting annat.

De kontaktade polisen som i torsdags kväll kunde bekräfta att det rörde sig om kokain.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1302248

Vem gör detta?
Citera
2024-11-01, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
det är väl ganska vanligt att knark langare ger barn droger eller injicerar droger i frukt i mataffären osv för att få nya kunder, tragiskt.

Det är rent av förfärligt sagt rakt ut! Får mig att tänka på den där filmen "Thriller - en gym film", scenerna när Christina Lindberg görs beroende av heroin. Fy fan asså! Då ska man tänka på att det är mycket värre med kokain.
Citera
2024-11-01, 23:37
Avstängd
ziejacools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Det är rent av förfärligt sagt rakt ut! Får mig att tänka på den där filmen "Thriller - en gym film", scenerna när Christina Lindberg görs beroende av heroin. Fy fan asså! Då ska man tänka på att det är mycket värre med kokain.
om jag fick välja så skulle jag hellre tvångs injiceras med heroin än bruka kokain, men svenskar är helt sjuka när det kommer till knark
Citera
2024-11-01, 23:42
Medlem
Citat:
om jag fick välja så skulle jag hellre tvångs injiceras med heroin än bruka kokain, men svenskar är helt sjuka när det kommer till knark

Fast nu var det ju Danmark det gällde? Där hade dom kokain, mitt exempel me filmen som är svensk var heroin. Eller menade du tvärtom? Hänger inte med riktigt...
Citera
2024-11-01, 23:54
Avstängd
ziejacools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Fast nu var det ju Danmark det gällde? Där hade dom kokain, mitt exempel me filmen som är svensk var heroin. Eller menade du tvärtom? Hänger inte med riktigt...
jag menar dom tillfällen där det händer att i matbutiker osv så i Danmark men också Sverige beroende på vart man är så...
Citera
2024-11-01, 23:57
Medlem
Ghastens avatar
Galet här i landet är det skruvar och skit I godiset. Barnen har mobiler idag. Varje gång dom får godis borde dom ta bild på det som senast lagts o hinken sen på dörren ifall det är något skit I.
Citera
2024-11-02, 00:00
Medlem
RightRites avatar
Citat:
det är väl ganska vanligt att knark langare ger barn droger eller injicerar droger i frukt i mataffären osv för att få nya kunder, tragiskt.

Haha va? 😂

Hur ska de få kunder på det viset menar du? Lämnar de en lapp med sitt namn och nummer också?
Dummaste jag läst i mitt liv!!

Förövrigt stavas det "knarklangare".
Hur svårt ska det egentligen vara med särskrivning?
Citera
2024-11-02, 00:00
Medlem
Riddargrevens avatar
Citat:

Hur ska de ovetande kunderna veta vad frukten innehöll och hur de ska få tag på langaren? Dålig strategi.

Tråkigt att barn inte får vara barn längre, antigen ska media eller importen sexualisera dem eller försöker idioter förstöra dem på annat vis.
Citera
2024-11-02, 00:01
Medlem
JustTrollings avatar
Typiskt danskar.

Men vafan... Du får ett jävla pulver... vitt pulver, som majoriteten av pulver... och då smakar du på det!?

I helvete heller att man slickar i sig lite okänt vitt pulver.

Och när man smakat pulvret och kan konstatera att det inte är socker utan smakar dödsknark och tungan blir helt bedövad... Då låter man sin snubbe smaka på pulvret, för att vara säker på att det inte är socker.
Citera
2024-11-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Galet här i landet är det skruvar och skit I godiset. Barnen har mobiler idag. Varje gång dom får godis borde dom ta bild på det som senast lagts o hinken sen på dörren ifall det är något skit I.

Typ som jag tänker också. Den som vill ge godis får deklarera vad denne skänkt och sen gås allt igen och allt godkänns med en liten underskrift av barnets föräldrar
Citera
2024-11-02, 00:07
Medlem
Citat:
Jättevanligt.
Oftast beror det på att de fått tag i ett parti knark som de tycker är lite bättre än vanligt.
Då vill de gärna dela med sig av det till så många som möjligt så att de ska få ta del av frukten.
Mitt i ruset så klarar de inte att hålla isär det där med parti, knark och frukt.
Så huxflux blev det en liten aprikos som fick sig en sil.
Citera
2024-11-02, 00:19
Medlem
kraftfoders avatar
-Nu är det en dansk knarkare som är ledsen, kan jag tro..

Jag tror inte att det var vad med mening, utan ett misstag.
Barnet/barnen kanske skulle få "hockey-pulver" av langaren men det blev någonting helt annat. Hur gick det för flickan? Var det ett "utsatt område" det skedde i?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in