2024-11-02, 01:11
Medlem
TjackOhejs avatar
Bruden kan supa för fan, låt henne vara.
Citera
2024-11-02, 01:13
Medlem
Airwave92s avatar
Öh okej. Ja säg till henne. Vad kan hända?

Hon kan ju iaf supa jämfört med er fjollor.
Citera
2024-11-02, 01:19
Medlem
GormDenGamles avatar
1. Filma inte. Visa respekt.
2. Ta och prata med henne och säg att du är bekymrad över hennes alkoholkonsumtion. Kanske hon är deprimerad. Eller ännu värre; beroende.
Citera
2024-11-02, 01:20
Medlem
Sereenas avatar
Hade en sån polare i ungdomens fylledagar, hon söp sig alltid helt väck, och vi ledsnade snabbt på att släpa runt henne på stan så vi dumpade henne vid närmsta snut-patrull, eller sket i att försöka väcka henne när hon däckade på nån förfest.
Citera
2024-11-02, 01:25
Medlem
Är ni fjortis 18 så är min post inte relevant. Men är ni lite äldre så kanske personen i fråga dricker alldeles för sällan. Och blir för taggad när det väl blir något så spårar det. Känner igen mig, dock inte mig själv men en vän.
Citera
2024-11-02, 01:49
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Hej Flashback såhär på kvällskvisten.

Jag och min vänskapsgrupp har ett problem. Samma vän blir fullast varje gång vi är ute, vi snackar inte såhär roligt packad utan så att alla andra blir påverkade och liksom får se hur hon mår osv. Jag förstår att det är rimligt att man kollar till henne som vän men verkligen varje gång? Känns rimligt att säga till henne va?

Tips mottages…
Hon är alkoholist precis som jag och många andra. Finns inga tips, hon vet redan och har ångest för det.
Förändringen måste komma inifrån.

Umgås och har roligt med henne när hon är nykter så hon har något att falla tillbaka på. Ska ni festa, så bjud inte med henne.
Citera
2024-11-02, 01:51
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Alla lär sig inte sin begränsning om hur mycket de tål. För de flesta är detta en övergående sak men vissa lär sig aldrig. Hon kommer säkert fortsätta såhär hela livet, tyvärr.

Och att man blir packad är en sak. Tro mig, det blir jag också. Jag har dock alltid klarat mig själv och aldrig behövt hjälp för att gå osv, inte ens när jag var fjortis. Det är vad som stör mig. Man blir tvingad att agera nästan dagisfröken varenda gång. Sjukt tröttsamt.
Citera
2024-11-02, 01:51
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Bruden kan supa för fan, låt henne vara.

Håller helt med. Men då får hon gärna klara sig själv, vi båda är ju vuxna. Hon får så gärna också sluta anta att man ska avsluta sin kväll när hon gång på gång blir för packad.
Citera
2024-11-02, 01:53
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
1. Filma inte. Visa respekt.
2. Ta och prata med henne och säg att du är bekymrad över hennes alkoholkonsumtion. Kanske hon är deprimerad. Eller ännu värre; beroende.

Svarar på nummer två hon har inte beroendeproblem, det vet jag, men deprimerad är hon. Jag förstår att det är ett sätt att få bort jobbiga känslor, jag har Marit diagnostiserad med depression själv. Men inte fan ska det vara en anledning och göra det okej att förstöra kvällar och även faktiskt slösa dyra utekvällar. Det är bara att relativisera saken.
Citera
2024-11-02, 01:54
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hade en sån polare i ungdomens fylledagar, hon söp sig alltid helt väck, och vi ledsnade snabbt på att släpa runt henne på stan så vi dumpade henne vid närmsta snut-patrull, eller sket i att försöka väcka henne när hon däckade på nån förfest.
Råttor 🐀
Citera
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Hon är alkoholist precis som jag och många andra. Finns inga tips, hon vet redan och har ångest för det.
Förändringen måste komma inifrån.

Umgås och har roligt med henne när hon är nykter så hon har något att falla tillbaka på. Ska ni festa, så bjud inte med henne.

Yes, umgås med henne mycket jag för festandet med. Hon är en underbar person annars.
Citera
Hon låter skön ju!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in