• 5
  • 6
2024-11-03, 18:38
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Eh okej..?

Ja?

Hade du något du ville säga eller ville du bara signalera att du existerar?
Citera
2024-11-03, 21:34
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jag håller med. Jag är en person som är relativt rakt på, men hon är så EXTREMT känslig…

Ibland behöver man få höra sanningen oavsett hur hård den är. Men ja, det är svårt.
Citera
2024-11-03, 21:38
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Bruden kan supa för fan, låt henne vara.

Och det är du som super mest i ditt sällskap, och du är den ende i sällskapet som inte tycker att det är ett problem?
Citera
2024-11-03, 21:41
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Säg åt henne att ta det lite lugnare. De flesta människor vill inte jävlas med sin omgivning eller sina vänner, men är man ung som jag antar att ni är så är man inte alltid så jäkla betänksam, speciellt så om alkohol blandas in. Bättre att hon får tänka över sitt beteende nu än att hon om tio år inser hur oansvarigt hennes beteende verkligen var.

DET tror jag inte funkar. Hon kommer att bli förbannad och skrika.
Citera
2024-11-03, 21:47
Medlem
Helt ärligt?
Vill man ha en trevlig kväll? Utan klabb och faktiskt vara trött på någon!

Då får man faktiskt vara rak och vuxen och säga detta till denna tjej, nykter och stå för det!

Man måste stå för sina åsikter!
Citera
2024-11-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jepp… träffar henne nästa vecka får ta det då.

Ja påminner om en jag kände förr. Alla problemen försvann när denne försvann ut ur mitt liv. Var lite tråkigt ett tag, men det blir bättre med tiden. När man vaknar
Citera
2024-11-03, 22:12
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTjuven
DET tror jag inte funkar. Hon kommer att bli förbannad och skrika.
Varför skulle hon bli förbannad? Säg till henne hur vännerna upplever situationen, inte dömande men av omtanke. Självklart kommer hon uppleva massor med tvivel och ångest, men det är ju själva poängen och vad som förhoppningsvis kan få henne att ändra sitt beteende.
Citera
2024-11-03, 23:02
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Och det är du som super mest i ditt sällskap, och du är den ende i sällskapet som inte tycker att det är ett problem?

Nä, jag drar mest tjack i sällskapet.
Sen har jag svårt att se hur man kan ha tid att tycka det är ett problem, speciellt eftersom man precis vunnit ännu en tävling.
Citera
2024-11-04, 13:22
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:

Jag menar. Jag har aldrig behövt hjälp hem. Jag har aldrig behövt hjälp för att jag varit för full osv osv.
Citera
2024-11-04, 15:09
Medlem
StorTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Varför skulle hon bli förbannad? Säg till henne hur vännerna upplever situationen, inte dömande men av omtanke. Självklart kommer hon uppleva massor med tvivel och ångest, men det är ju själva poängen och vad som förhoppningsvis kan få henne att ändra sitt beteende.

Prova...
Citera
2024-11-04, 15:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Så gjorde vi faktiskt med en brud i mitt gamla umgänge.
Söt liten snärta, hur gullig som helst när hon var nykter.
Men när det festades så blev hon som ombytt.
Alltid odräglig, och på toppen av allt otrevlig och aggressiv mot sina vänner som bara försökte ta hand om henne.
Ibland kunde hon få kompletta psykbryt och börja slåss när man tog vinflaskan ifrån henne och sa åt henne att dricka vatten istället.

Vid ett par tillfällen så sket vi helt sonika i henne, en gång så hade hon däckat mitt på en grusgång och hennes kompisar var så trötta på henne så att dom lät henne få ligga där och sova ruset av sig.
Men det var Sverige på den gamla goda tiden också.

I nutidens sverige hade en fredlig läkare från mellanöstern test knullat henne lite.

Folk som blir redlösa varenda fylla brukar ha något trauma som spökar.
Citera
2024-11-04, 16:04
Medlem
Din vän är alkoholist, eller kommer bli. Svårt att säga vad du skall göra för ingen kan få en alkis att sluta dricka. Det måste komma innifrån.

En given tell-tell sign är om hon är ointresserad att hänga med på festligheter om de inte innehåller alkohol. Eller blir störd och irriterad om det inte finns mer dricka att få tag i på fest.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in