Citat:
Ursprungligen postat av
SmegmaFri
Så gjorde vi faktiskt med en brud i mitt gamla umgänge.
Söt liten snärta, hur gullig som helst när hon var nykter.
Men när det festades så blev hon som ombytt.
Alltid odräglig, och på toppen av allt otrevlig och aggressiv mot sina vänner som bara försökte ta hand om henne.
Ibland kunde hon få kompletta psykbryt och börja slåss när man tog vinflaskan ifrån henne och sa åt henne att dricka vatten istället.
Vid ett par tillfällen så sket vi helt sonika i henne, en gång så hade hon däckat mitt på en grusgång och hennes kompisar var så trötta på henne så att dom lät henne få ligga där och sova ruset av sig.
Men det var Sverige på den gamla goda tiden också.
Absolut. Men samtidigt blir det ju inte toppen om personen i fråga kvävs av sina egna spyor heller? Kan ju hända om någon är så full att man däckar mitt på en grusgång. Inte bara våldtäkter och skit..
Såklart har personen ett eget ansvar, dock.
Hade en polare som alltid blev sådär packad. Vi i gänget snackade ihop oss, talade med personen och att denne inte kunde haka på mer då den alltid var bortom kontroll och vi fick ta kontrollen. Men personen valde att lugna sig och antingen inte dricka alls med eller i små mängder.
Var liksom att föredra framför att sitta ensam hemma de gångerna det vankades fest och/eller krog och personen insåg rätt snabbt att den hade roligt ändå. T o m - och såklart - mycket roligare än all röra denne ställde till med på fyllan. Krävdes lite tid och reflekterande bara ifrån dennes sida
Snacka med personen helt enkelt! En snedfylla någon gång, visst. Men jämt? Blir inte jättekul för resten som sköter sig och får agera barnvakt.