Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 03:59
Medlem
Ja, män kan ju sterilisera sej genom att sädesledaren klipps, testiklarna lämnas förstås kvar.
Min fråga är om detta är möjligt på en hanhund.

Vår hund tjuvparade sej med en av grannens tikar, hon har kennel och dålig koll på tikarna. Vår hund smet ut via verandadörren, så vi slarvade med.

Hon höll på att bli utesluten ur kennelklubben pga det, för de är ju väldigt noga med renras osv.
Så, jag har googlat på det utan resultat, och kastrering medför ju nackdelar och risker.
Fetma osv.
Senast redigerad av allvar66 Idag kl. 04:02.
Citera
Idag, 06:12
Medlem
Du är sjuk i skallen och lider av något allvarligt. Grov empatistörning.

Nej hundar kan inte bara steriliseras likt människor.

Hur har du ingen koll samtidigt som du äger hund?

Nej snubben ska inte steriliseras eller kastreras din tönt. Hunden ska få låtas vara och nästa gång du tänker i dessa banor så kan du tänka på om någon skulle kastrera dig din tönt. Jävla pajas.

Skäms du inte?
Citera
Idag, 07:35
Medlem
jagarenkanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Ja, män kan ju sterilisera sej genom att sädesledaren klipps, testiklarna lämnas förstås kvar.

Vår hund tjuvparade sej med en av grannens tikar, hon har kennel och dålig koll på tikarna. Vår hund smet ut via verandadörren, så vi slarvade med.

Hon höll på att bli utesluten ur kennelklubben pga det, för de är ju väldigt noga med renras osv.
Så, jag har googlat på det utan resultat, och kastrering medför ju nackdelar och risker.
Fetma osv.

Du skämtar eller hur? Så, DIN hund smet ut och lyckades sätta på en annan hund och nu är det så synd om henne för att "hon höll på att bli utesluten ur kennelklubben"? Hur fan lyckades DIN hund ens sätta på henne? Måste ju betyda att hon var ute hon med? Och varför ska DIN hund straffas?

Du borde fan inte ha hund. Inte så som du tänker..... Sjuk.
Citera
Idag, 09:41
Medlem
Jag misstänkte det, tokiga Karens som vanligt, som vet bäst. 😄

Jag berättar ju bara vad som hände, varför jag vill sterilisera vår hund och inte kastrera den, svara på frågan istället, galna kärringar.
Citera
Idag, 09:45
Medlem
Ring en veterinär och fråga. Sterilisering av handjur, inklusive människor, är en liten och enkel operation. Vanligen få biverkningar och snabb läkning. Betydligt mindre påverkan än kastration.

Skall hanhunden inte användas i avel och man trivs med den som den är så är det en bra lösning för att undvika oönskad avkomma. Sen gick ju moraltanterna igång och började kasta ur sig sitt tyckande - de kan du bortse från.
Citera
Idag, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArundoDonax
Ring en veterinär och fråga. Sterilisering av handjur, inklusive människor, är en liten och enkel operation. Vanligen få biverkningar och snabb läkning. Betydligt mindre påverkan än kastration.

Skall hanhunden inte användas i avel och man trivs med den som den är så är det en bra lösning för att undvika oönskad avkomma. Sen gick ju moraltanterna igång och började kasta ur sig sitt tyckande - de kan du bortse från.
Tack, jag lär nog få göra det.
Citera
Idag, 11:05
Medlem
blompissares avatar
Det går att göra på katter iaf så antagligen på dogs med.
Citera
Idag, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66

Fetma osv.

Ja du kan sterilisera din hund men det är extremt ovanligt så frågan är nog vad kostnaden blir.

Hundar kan även genomgå "kemisk kastrering".
Testiklarna kommer dock minska i storlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in