Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-02, 04:05
Medlem
Undseendes avatar
Eller i västvärlden.
I Europa, som verkar vidgas (vilka länder tillhör Europa?), är demokrati det som EU tycker är rätt. EU är en diktatur som styrs av USA. Förstår ni detta?

Hur många tror att politiker i Sverige jobbar för svenskars bästa?

Att bli politiker är numera en karriär där egenintresset slår högt, ingen av dessa arbetar för oss. Förstår ni det?
Citera
2024-11-02, 04:21
Medlem
gotets avatar
De flesta tror på allt det där men jag är inte en av dem.
Citera
2024-11-02, 04:37
Medlem
Undseendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
De flesta tror på allt det där men jag är inte en av dem.
Men varför tror de på det?

Är det inte uppenbart för alla att de som talar om hot mot demokratin inte är demokrater?
Citera
2024-11-02, 04:49
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Men varför tror de på det?

Är det inte uppenbart för alla att de som talar om hot mot demokratin inte är demokrater?

Om man kontrollerar vad folk läser och ser så kontrollerar man även vad de tänker och tycker. Så länge de kan äta sig mätta och få underhållning så är de nöjda och bryr sig inte mer.

Det är min slutsats av det hela.
Citera
2024-11-02, 04:59
Medlem
Undseendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Om man kontrollerar vad folk läser och ser så kontrollerar man även vad de tänker och tycker. Så länge de kan äta sig mätta och få underhållning så är de nöjda och bryr sig inte mer.

Det är min slutsats av det hela.
Ja, och jag tror att man inte biter den hand som föder en. Vi har jättemånga myndigheter där folk får sin försörjning. De vågar inte tycka någonting, för det skulle äventyra deras levebröd. De röstar med plånboken, inte med hjärtat.
Min bror är chef inom ett område inom den tärande sektorn, hans fru jobbar på försäkringskassan. De har hus här och i Spanien. De bryr sig inte ett skit om vart Sverige är på väg, och då har de ändå ett barnbarn. Det gör mig skitförbannad.

Tror att demokratin är ett statsskick som dör med egoism. Just nu kastas det pengar på korrupta myndigheter och arbetslösa, vilka lever i en destruktiv symbios. Men det finns en tidsgräns, allt har ett slut.
Citera
2024-11-02, 06:33
Medlem
Vi behöver direktdemokrati
Citera
2024-11-02, 07:44
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Eller i västvärlden.
I Europa, som verkar vidgas (vilka länder tillhör Europa?), är demokrati det som EU tycker är rätt. EU är en diktatur som styrs av USA. Förstår ni detta?

Att bli politiker är numera en karriär där egenintresset slår högt, ingen av dessa arbetar för oss. Förstår ni det?
På vilket sätt är EU en diktatur? Vanligtvis innebär en diktatur att det är en diktator som bestämmer enväldigt, inte sällan med ett auktoritärt styrelseskick. EU-parlamentet får EU-medborgarna rösta om. Det finns ingen enskild person/personer som bestämmer inom EU, utan det gör Kommission, EU-rådet och EU-parlamentet tillsammans.
Citera
2024-11-02, 09:34
Medlem
a-mortals avatar
Vi har demokrati, annars skulle inte SD sitta i riksdagen. De flesta vill vara med i EU och därför är vi med i EU.
Citera
2024-11-02, 11:58
Medlem
anarquistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Vi har demokrati, annars skulle inte SD sitta i riksdagen. De flesta vill vara med i EU och därför är vi med i EU.

Läs på om kontrollerad opposition!
Citera
2024-11-02, 12:04
Medlem
Kundalinis avatar
Finns det antingen demokrati eller inte?

Kan Sverige ha mer av demokrati än Bulgarien? Än Ryssland?

Finns det några demokratiska länder?

Måste politiker vara självuppoffrande eller ens idealistiska för att kunna fylla en roll i en demokrati? Kan politiker inte vara egoistiska i ett demokratiskt system så länge det finns institutioner som håller koll?

Om premissen är att alla är lurade och hur kan det komma sig, så hade det varit trevligt att veta om det finns några länder som TS anser demokratiska eller om det har existerat några sådana länder enligt TS?
Citera
2024-11-02, 12:07
Medlem
Galejans avatar
De flesta tror att vi har demokrati i Väst. Att det sedan inte stämmer är en annan sak, men pöbeln jämför med typ Nordkorea och då ser naturligtvis vår diktatur lite annorlunda ut. Detta tolkas som demokrati.
Citera
2024-11-02, 12:21
Medlem
Citat:
Eller i västvärlden.

Det låter på dig som att du precis kommit på det här med "kapitalets diktatur"? Det är väl på högstadiet man lär sig sånt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in