Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-11-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Folket i västvärlden måste begripa att för att vårt sätt att leva ska fortsätta så måste vi gå i krig med Ryzzhelvetet IDAG i Ukraina. Gör vi inte det så går vi i krig med Ryzzhelvetet på vårt territorium inom en mkt kort framtid.
Västvärldens politiker är fega uslingar som horat för ryzzdjuret, kinesen och islamisterna och bjudit in dessa avskum i vardagsrummet. De borde alla avrättas.
Det tror jag inte. Vårt sätt att leva i västvärlden hotas inte av Ryssland eller Kina. Vi behöver inte gå in i något krig. Däremot får vi nog inse att vi inte kan bestämma över hela resten av världen, och inte heller lösa andra länders konflikter.
Citera
2024-11-08, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Det tror jag inte. Vårt sätt att leva i västvärlden hotas inte av Ryssland eller Kina. Vi behöver inte gå in i något krig. Däremot får vi nog inse att vi inte kan bestämma över hela resten av världen, och inte heller lösa andra länders konflikter.
Men diktaturer kan bestämma över hela resten av världen, och skapa konflikter och krig som påverkar oss direkt?
Citera
2024-11-08, 07:19
Medlem
På sätt och vis är det logiskt.

Mycket av krigsutrustning som väst äger och har är försvarsinriktat. Ukraina försvarar sig mot Rysslands aggressivitet och så har Europa gjort i evigheter.

Att däremot attackera kräver en vapenteknologi som är relativt exklusiv.

Det förklarar även varför fronterna är såpass stillastående som de är.

Således, man har förmågan att dra ut på kriget i evigheter. Sålänge som ryssarna nu orkar attackera och köra slut på sig själv och så hoppas väst på att Ryssland kollapsar innefrån.
Citera
2024-11-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Men diktaturer kan bestämma över hela resten av världen, och skapa konflikter och krig som påverkar oss direkt?
Ja, jag föredrar en mer isolationistisk politik, typ sköt dig själv och skit i andra. Det är egoistiskt jag vet, men i det långa loppet tror jag det är bäst. Det innebär att vi ska ha ett starkt försvar och att vi ska vara i hög grad självförsörjande. Att bli beroende av Ryssland (olja och gas) eller Kina (tillverkningsindustri) är inte bra, eftersom vi då inte kan sköta oss själva. Ukrainarna får lösa sin konflikt med Ryssland bäst de vill, liksom taiwaneserna får lösa sin konflikt med Kina. Och vill befolkningen i Ryssland och Kina ha demokrati får de själva kämpa sig till det, precis som vi gjorde i Europa.
Citera
2024-11-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ja, jag föredrar en mer isolationistisk politik, typ sköt dig själv och skit i andra. Det är egoistiskt jag vet, men i det långa loppet tror jag det är bäst. Det innebär att vi ska ha ett starkt försvar och att vi ska vara i hög grad självförsörjande. Att bli beroende av Ryssland (olja och gas) eller Kina (tillverkningsindustri) är inte bra, eftersom vi då inte kan sköta oss själva. Ukrainarna får lösa sin konflikt med Ryssland bäst de vill, liksom taiwaneserna får lösa sin konflikt med Kina. Och vill befolkningen i Ryssland och Kina ha demokrati får de själva kämpa sig till det, precis som vi gjorde i Europa.
Jag håller i stort med dig men när händelser i vår omedelbara närhet påverkar även oss, då kan vi inte sitta och trycka tyst. Nej, då väljer vi alltid den sida som bekämpar vår arvfiende.
Citera
2024-11-10, 10:31
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

Det finns fördelar med att integrera Ukraina i väst och EU på sikt. Ukraina är konservativt kristet precis som Polen. De skulle utgöra en motvikt mot muslimifieringen av EU. Ukraina som land har bördiga jordar och oexploaterade naturresurser.

Folket är arbetsvilliga och jobbar ofta hårt. En inte insignifikant andel är relativt välutbildade. Sovjet satsade på ingenjörskonst och för tiden avancerad teknik som producerades i Ukraina, därmed fick många en utbildning. Ett fristående Ukraina minskar Rysslands maktkoncentration.

På grund av detta finns det geopolitiska fördelar för Sverige och Europa att Ukraina vinner kriget.
Citera
2024-11-10, 11:55
Medlem
ThinkRightlys avatar
För att våra politiker är patetiska korkade fegisar, och folket är får som accepterar det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in