• 2
  • 3
2024-11-03, 13:15
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag fick LPT för ett tag sen för att dom trodde att jag gjort ett självmordsförsök som inte va det. Fick inte gå hem förän dom sa till.
Vad var det då? Hur kan man tro det om det inte var så?
Citera
2024-11-03, 13:20
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Vad var det då? Hur kan man tro det om det inte var så?

Jag orkar inte dra den historien. Jag ville bara poängtera att det inte är så svårt att få LPT som den jag citerade verkade mena.
Citera
2024-11-03, 13:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zonqan
Update:

Jag försökte skriva ut mig själv och fick ett vårdintyg. Nån som har tips på hur jag ska komma härifrån nu?

Jag va i samma sits för ett tag sen. Jag skrev också en tråd då och fick rådet att ta det lugnt och verka så chill som möjligt. Va medgörlig.
Citera
2024-11-03, 18:54
Medlem
TattooedFuckers avatar
Svaret är NEJ . Men dom håller dig gärna under utvärdering så kan du kolla in appen 1177 så ser du vad dom skriver om dig . dra på en mask ! va trevlig , social , medgörlig , håll ögonkontakt mm så är du garanterat utskriven innan fredag nästa vecka .

Dvs . kolla påhur alla andra är på avdelningen ! va raka motsatsen !

Säg det var dumt att de inte ska hända igen mm men har de hänt tidigare ? Ja ... du kan va kvar i några v
Senast redigerad av TattooedFucker 2024-11-03 kl. 19:08.
Citera
2024-11-04, 07:14
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Alla på psyket har LPT.
Nej, det har man inte. Men man riskerar att få LPT om man inte följer rekommendationer.

Jag blev inlagd för avgiftning (frivilligt), de tog mina enorma mängder narkotiska tabletter. Efter att jag inte fått nån hjälp på 4:e dagen utan benzo, som jag gått o blivit beroende av, så sa jag att jag ville få tillbaka mina tabletter o åka hem.

Då fick jag välja, att antingen få åka hem (o få tillbaka allt), men då skulle hon inte skriva ett sjukintyg o jag skulle få klara mig bäst själv.

Eller låta dom destruera alla tabletter, skriva ut mig med ett sjukintyg och få benzo under kontrollerade former.

Visserligen hade läkaren kunnat sätta in LPT och hålla kvar mig, med eller utan nån form av benzo-medicinering. I så fall skulle jag fått bli inlagd på en låst avdelning i en annan stad. Men nu fick jag välja mellan ovan, o som tur var, valde jag det senare. Jag tror dom försöker få så mycket som möjligt med frivillig vård, men jag vet även fall där psykiatrin har helt enkelt slutat bry sig om patienten, när denna inte följer rekommendationerna. Anses personen vara farligt, både för sig själv, men framförallt andra, så blir denne oftast tvångsintagen.
Citera
2024-11-09, 18:12
Medlem
Paddprutts avatar
Har du LPT får dom göra vad dom vill, vad du känner och tycker spelar ingen roll.
Är de på HSL kan du och har rätt till att skriva ut dig själv när som.
Men HSL är känsligt på de sättet att om man låter "för sjuk" kan dom sätta LPT på en, så va försiktig
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in