Citat:
Ursprungligen postat av
StorKokos
Alla på psyket har LPT.
Nej, det har man inte. Men man riskerar att få LPT om man inte följer rekommendationer.
Jag blev inlagd för avgiftning (frivilligt), de tog mina enorma mängder narkotiska tabletter. Efter att jag inte fått nån hjälp på 4:e dagen utan benzo, som jag gått o blivit beroende av, så sa jag att jag ville få tillbaka mina tabletter o åka hem.
Då fick jag välja, att antingen få åka hem (o få tillbaka allt), men då skulle hon inte skriva ett sjukintyg o jag skulle få klara mig bäst själv.
Eller låta dom destruera alla tabletter, skriva ut mig med ett sjukintyg och få benzo under kontrollerade former.
Visserligen hade läkaren kunnat sätta in LPT och hålla kvar mig, med eller utan nån form av benzo-medicinering. I så fall skulle jag fått bli inlagd på en låst avdelning i en annan stad. Men nu fick jag välja mellan ovan, o som tur var, valde jag det senare. Jag tror dom försöker få så mycket som möjligt med frivillig vård, men jag vet även fall där psykiatrin har helt enkelt slutat bry sig om patienten, när denna inte följer rekommendationerna. Anses personen vara farligt, både för sig själv, men framförallt andra, så blir denne oftast tvångsintagen.