Citat:
Ursprungligen postat av
HazePais
Förutom att ändra sig för smälta in, vad gör man åt fördomar och att allmänheten är enveten, misstänksam och dess fördomar? Vad har ni att säga?
Jag
1. har alltid struntat i vad folk tycker - utom instressanta tjejer
så jag klär upp mig då jag går (gick) på danser och då jag behöver för jobbmöten, men klär mig mycket avslappat annars (eller inte alls haha
2. flyttade ut i skogen, långt från grannar (så jag behöver oftast inte vara påklädd)
men jag åker "ut" ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klas-Vegas
Människan är sociala djur. Flockdjur. Om man ser ut som en luffare, halstatuering, ring i näsan och neonfärgat hår är man skadat gods. Man har missat något helt enkelt.
Alla kan se att något är fel. Men vad som är fel behöver man kanske en psykiatrikerutbildning för att kunna bedöma exakt. Men man behöver ingen examen för att se att något är fel.
ELLER så är det fel på flockdjuren
Introverta är intelligentare i genomsnitt, tänker mycket mer än de som "pratar väder"
vi tycker att de flesta människorna är för ointressanta att slösa tid på. (Men själv tycker jag barn är roliga.)
F ö är det fel i huvudet på många psykiatriker, jag har fixat till flera personer, som de hade ställt till. (Depresiva, ångest o d ställer de ofta till värre. Jag pratar IMTE om t ex scizofreni, sådant vet jag för lite om.)