Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Skillnaden märks mest om du kommer upp i sextio grader. Det är då som perboraterna börjar att verka. Sedan kanske inte alla vittvättmedel innehåller det. Tydligen ska det även innehålla något som ger illusionen att det ser vitare ut, men kunde inte hitta något om det. Kanske det var förr? Har för mig att vissa Vanish innehöll detsamma.
Du får i alla fall bort mer än utan blötläggning. Sedan är det nog redan "fastbränt". Men lite nytta tror jag att det gör.
Kommer inte ihåg, brukar gå efter instruktionen på förpackningen. Brukar då även slänga in pulver i maskinen tillsammans med tvätten, innan jag startar.
jo antagligen mycket fastbränt men ska testa några gånger.
ok jag kollar förpackningen och slänger med en extra nypa vanish i tvättmaskinen sen också så får vi se. annars får det bli kapslar
Citat:
Ursprungligen postat av
Liberationfront
Just gula fläckar och i nackdelen på skjortor ska du använda björn gall-tvål, smeta på lite på området och ta lite vatten, låt ligga över natt i ngn påse och tvätta separat samt torka i luft temp,
i övrigt
Vanish är ju bra men det kostar ju lite mer annars är nog allt samma skit. Har hört att urin ska vara bra men är lite ovillig att prova det.
har som det står i första inlägget redan provat med galltvål och det hjälpte inte mycket.
hur menar du "ta lite vatten" kan du förtydliga? menar du att man ska lägge tröjan i en påse med galltvål och vatten? varmt eller kallt? har för mig att det står på förpackningen att det inte ska ligga mer än 5 min då det kan bleka plagget