Citat:
Ursprungligen postat av
PalmeKiller
Då kan man bevisa att man köpt prylen, sedan skall man bevisa vart pengarna kommer ifrån.
Men så ska man väl ändå inte behöva göra i ett normalt modernt samhälle idag är du själv en sån där person som sitter och skannar in alla dina kvitton för du vet att kvittona blir ju även gamla med tiden och slits ut. Så du inte längre kan läsa texten för det har hänt mig ett par av mina kvitton i varje fall.
Så då när mina kvitton har blivit för gamla och utslitna så är alltså mitt gods stöldgods eller köpt med kriminella svarta pengar?
Jag vet inte om du och andra sitter här bara på att provocera men vi måste ju höra på det själva att det här är ju helt vansinnigt?
Det finns en kriminella och det finns jätteenkla sätt att sätta fast dem börja med det istället för att jävlas med svenska folket.
Vad jag själv vet så har jag enbart spara kvitton på mina bilar.
Jag har inga kvitton kvar på varken min eller min frus äktenskapS ringar och de var långt från billiga.
Samma med min halskedja som är en samling av ner smälta ringar och annat. Det är gjort för så många år sedan så därför så inga kvitton kvar där någonstans men du menar du att polisen har rätt att ta mitt halsband och då ska jag sedan bevisa i en tingsrätt att det är mina saker??
Det är bara sorgligt att läsa hur jävla korkade ni svenska har blivit. Ni ska börja med att straffa de som har begått brott ni ska bura in gängkriminella och då kan ni börja med Jimmie Åkesson.
Och för att inte tala om Fredrik Reinfeldt som sålde ut så mycket av statliga bolag sina egna kompisar det där är gängkriminalitet på hög nivå.
Men det säger ni som vanligt inte ett jävla dugg om. Det är lättare att straffa äldre människor som har fått eller köpt gods.