Citat:
Ursprungligen postat av
henriko
Men det syns inte om jag köpt pizza eller inte.
Men det syns att du tagit ut kontanter, och med hjälp av lite enkel lågstadiematematik så kan du enkelt visa hur många paket nudlar och andra hela fattigstudentmåltider du kunnat köpa och leva på i veckor för den summan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bevisatsmartast
Hur kan du veta då att de alla vittnena finns kvar i livet då?
Det kanske är som jag talar om har rör sig kanske om 15-20 år tillbaks i tiden.
Vi börjar närma oss ett scenario där risken för att den utsatte har vandrat i gängkriminella miljöer och därför fått sig gods beslagtaget, är noll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bevisatsmartast
Är inte lösningen på gängproblemet istället att man tar och burar in gängkriminella som polisen säger de har så bra koll på?
Det är en sak att veta vem som är kriminell och inte, och en helt annan att bevisa det i rätten.
Alla vet att jag är pedofil, men alla mina offentliga register säger att jag är lämplig för att arbeta med barn. Den du..
En ekonomisk livsstilsanalys kan dock göras väldigt exakt i dagens datasamhälle, varpå man med den nya lagen i alla fall kan beröva yrkeskriminella deras glamourösa livsstil, och därmed deras attraktionsvärde hos unga rekryter.
Det är tanken i alla fall. Vi får väl se hur det gått om ett år eller två. För varje person som arbetar med att göra livet svårare för kriminella, så sitter det 10 personer och arbetar för att runda de svårigheterna.