Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-04, 19:55
Medlem
Han är rolig strömer, naturligtsvis blir det inget av detta... om sex månader kommer ingen torskat på det.
Citera
2024-11-04, 20:01
Medlem
bra lag,senast idag såg jag 2 gängkriminella raca runt i en ny xc 90
Citera
2024-11-04, 20:10
Medlem
Bra initiativ.

På armen bär jag själv en av Omegas allra senaste och dyraste dykarmodeller. Ibland ser jag samma modell bäras av någon halvfigur med, på ett ungefär, tatueringar och kamouflagemönstrade shorts. Ni vet typen. Inte direkt en akademiker. Jag kan förstås inte veta säkert, men det ger intryck av kriminalitet eller sms-lån. I det fallet välkomnar jag att polisen beslagtar klockan och återlämnar den först efter att personen inkommit med löneutdrag, kvitto, etc.
Citera
2024-11-04, 20:13
Medlem
Kriminella är såklart inte glada över denna lag.
Citera
2024-11-04, 20:19
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
bra lag,senast idag såg jag 2 gängkriminella raca runt i en ny xc 90

Hur kan du veta säkert de är gängkriminella ? kollade du upp bilen ?

Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Bra initiativ.

På armen bär jag själv en av Omegas allra senaste och dyraste dykarmodeller. Ibland ser jag samma modell bäras av någon halvfigur med, på ett ungefär, tatueringar och kamouflagemönstrade shorts. Ni vet typen. Inte direkt en akademiker. Jag kan förstås inte veta säkert, men det ger intryck av kriminalitet eller sms-lån. I det fallet välkomnar jag att polisen beslagtar klockan och återlämnar den först efter att personen inkommit med löneutdrag, kvitto, etc.

Du beskriver mig mer eller mindre nu . enda som skiljer är att ja vägrar shorts åker runt i en Dodge Ram TRX , synliga tatueringar både händer , hals , ansikte ... samt betald villa och så har jag över en miljon i likvida medel!

Har ingen svindyr klocka på armen utan en Breitling för 56k . de räcker för mig .

Att anta någon är kriminell pga utseende är helt fel . desamma gäller rasprofilering
Citera
2024-11-04, 20:21
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Inte jag heller som svensson .... på pappret låter de bra men den kan och kommer användas HELT fel
Citera
2024-11-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
glitchar i systemet?....

"Saying you don't need privacy because you have nothing to hide is like saying you don't need freedom of speech because you have nothing to say." - Edward Snowden

Samma tänk.

Vad är din lösning då? Bara fortsätta stå och glo medans ligor infiltrerar myndigheter mer och mer med sitt enorma kapital?

Vi borde införa 3 strikes out också på yrkeskriminella. Extrema situationer kräver extrema lösningar.
Citera
2024-11-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Inte jag heller som svensson .... på pappret låter de bra men den kan och kommer användas HELT fel
Det händer ingenting såklart... ville det göra så är det bara åka upp till sngered å stoppa första bästa SUV...
Citera
2024-11-04, 20:41
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Nej och inte vill lagliga medborgare heller vi är inte heller speciellt glad över denna lagen.
Jag tror alla som har någonting mellan öronen förstår att det här är ingen rättssäker lag utan polisen får godtyckligt börja ta beslagta saker på ren misstanken utan att kunna styrka det.

Och sedan ska du kämpa i rättsinstanserna för att kunna bevisa att det är dina egendomar och på vilket sätt du har fått dem.
Och ni kan ju bara gissa tiden det kommer att ta.

Men ja ni vill ju ha förändring så då var det ju bra ni röstade på en handlingskraftig regering som verkligen gör allt för att knäcka gängen.
Citera
2024-11-04, 20:43
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det händer ingenting såklart... ville det göra så är det bara åka upp till sngered å stoppa första bästa SUV...

Jojo . Men de kör större razzior titt som tätt men som sagt vissa av dem "feta" suvar kostar inte extrema pengar utan en Mercedes GLC eller BMW x6 som är skitpopulära i nogo zoner kostar inte mycket i inköp men de kostar att hålla rullande ....

Och de ser mycket dyrare än va de egentligen är .
Citera
2024-11-04, 20:44
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Nej och inte vill lagliga medborgare heller vi är inte heller speciellt glad över denna lagen.
Jag tror alla som har någonting mellan öronen förstår att det här är ingen rättssäker lag utan polisen får godtyckligt börja ta beslagta saker på ren misstanken utan att kunna styrka det.

Och sedan ska du kämpa i rättsinstanserna för att kunna bevisa att det är dina egendomar och på vilket sätt du har fått dem.

Men ja ni vill ju ha förändring så då var det ju bra ni röstade på en handlingskraftig regering som verkligen gör allt för att knäcka gängen.

Nu är det ju inte misstanke utan antagande !
Citera
2024-11-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast

Ärligt, är det någon skillnad för hederliga? Tjuv som tjuv liksom.

Nä, men polisen vet vilka som är kriminella. Det finns 100.000 grovt kriminella i Sverige. Bara att börja plocka stöldgods och personliga tillhörigheter köpta av pengar de fått ihop via kriminella verksamheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in