Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Ärligt, är det någon skillnad för hederliga? Tjuv som tjuv liksom.
Nä, men polisen vet vilka som är kriminella. Det finns 100.000 grovt kriminella i Sverige. Bara att börja plocka stöldgods och personliga tillhörigheter köpta av pengar de fått ihop via kriminella verksamheter.
Jo men självklart är det på det sättet att polisen vet vilka det är som är de riktigt kriminella de har ju förmodligen kartlagt dobbel och många år men det är det som är problemet att de inte tar dem och gör någonting åt det.
Det var som jag skrev tidigare ikväll att de kunde stå I min gamla hemstad i Sverige och har sparning men de grep inte den här knarklangaren som cyklade runt på torget och tog emot pengar.
Jag kunde ju tagit personen personligen och gripat honom med en varsgripande. Hade ju polisen varit tvungna att komma och ta över gripandet.
Så får jag lösa polisens arbete när polisen själva inte ens orkade stiga ur sin Volvo XC70.
Fastnar du på det sättet att jag tycker att polisens arbete är deras arbete och inte mina uppgifter.
Men är nog fan kunde polisen vara mer effektiva och börja arbeta med att ta de kriminella men det gör dem liksom inte.
Istället får de nya direktiv från politikerna att de ska börja jaga svenska äldre personer som har fått ärva lite guld eller en klocka.
Och det är riktigt skrämmande när man läser många av folk vad de skriver i denna tråden och de tycker det är helt okej.