Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Precis det stämmer helt och hållet vad du säger men det är väldigt få som kommer att få stå vad du och jag vill säga för det blir som vanligt bara svenska som kommer att råka illa ut.
Svenskar eller de utlänningar som sköter sig för vi är enklast att ha att göra med och polisen är inte rädda för oss.
Man kan dra det ett steg längre, det här offensiva kan den komma att bidra med att folk inte vågar ringa polisen vid brott, stanna vid brott för att hjälpa eventuellt brottsoffer, stanna för att avge vittnesmål? Om polisen har som avsikt att kontrollera dig och ställa till det för dig. Det gäller även den lagen där polisen kontrollerar om du har skulder till kronofogden vilket var och varannan person har. Gängen dödar det här landet tillsammans med regeringen som är blinda i sin jakt.
Citera
2024-11-04, 14:06
Medlem
1754s avatar
Bra lag! Allt som kan ställa till besvär för kriminellt pack är bra.
Citera
2024-11-04, 14:06
Medlem
Någon oskyldig blir väl drabbad som bara flashar farfars Rolex, men annars lär lagen träffa exakt där det är tänkt. Förstår inte varför vissa inte vill bli av med ett reellt problem bara för att de fruktar ett teoretiskt problem.
Citera
2024-11-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Kan påpekas att det kommer testas i domstol. Men det är en del lag som behövs. Lite för mycket "folk" på Järva fältet som kör runt BMW Z5 , Audio TT osv. Varje gång man ser en dyrare BWM på järva fältet, så tänker man hur många har inte dött av överdoser för att finasieras den där bilen.

Mycket är nog hyr/leasing - någon företagare hyr i företaget - ghettokompisen som vill åka flashy betalar + en dusör - bilen bokförs inte alls i företaget - bilföretaget får betalt - inga förmånsvärden o problem-
företagaren får en liten peng o en o annan utemiddag - Ghetto-manen är nöjd o myndigheterna kommer inte åt bilen
Citera
2024-11-04, 14:07
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Ja eller hur på sedan har du kör på dem så kan polisen konfiskera dina nya fina saker du köpt ytterligare en gång enbart pga brottsmisstanke.

De vet ju om att du med din vanliga lön inte kan ha varken guld eller Rolex.

Tyvärr har jag både Rolex och god ekonomi. Köper jag på kfm är det bombsäkert då det betalas vid köp.... Kontant innan utlämnande.
Citera
2024-11-04, 14:08
Medlem
Det sjuka är väl att det troligen bara är andra kriminella ghetto jsar som kommer att köpa dessa på KF auktion med drogpengar eller från annat kriminellt. Så staten ska tvätta svarta pengar alltså...
Citera
2024-11-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Om en miljonär har skulder så kan kronofogden utmäta objekten.
Fast med tanke på att den nya lagen ger polisen rätt att ta ifrån folk saker trots att det saknas en brottsmisstanke är ju inte jämförbart med att någon har skulder till kronofogden?
Du behöver inte ha skulder, du behöver inte vara dömd eller misstänkt för nått, allt som krävs är att någon polis anser att du inte har råd med dina prylar så blir du av med dom. Lycka till att försöka hävda din oskuld, den som tror att polisen kommer vara hjälpsamma och ge tillbaka folks saker som dom felaktigt tagit har uppenbarligen aldrig haft med svenska myndigheter att göra.
Denna lag kommer knappast att få gängkriminella att ändra livsstil, däremot kommer oskyldigt folk bli av med saker enbart för att någon annan anser att du är för fattig.
Det här har INGENTING o göra med att försöka sätta dit gängen, då hade man kunnat haft den lilla detaljen att det krävdes en brottsmisstanke för att bli av med sina prylar. Det här är en riktigt jävla sjuk lag, och svenska folket borde inse det sjuka med att man kan bli lagförd UTAN att ens ha begått ett brott.
Citera
2024-11-04, 14:10
Avstängd
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Mycket är nog hyr/leasing - någon företagare hyr i företaget - ghettokompisen som vill åka flashy betalar + en dusör - bilen bokförs inte alls i företaget - bilföretaget får betalt - inga förmånsvärden o problem-
företagaren får en liten peng o en o annan utemiddag - Ghetto-manen är nöjd o myndigheterna kommer inte åt bilen

När gång jag har ork, skall jag göra Operation Ebbe Carlsson (Privatspanaren) , skall skall åka runt filma alla reggplåtta i närliggande ghettot, sedan kollar bil för bil. Sedan spåra ägare till resp bil och kolla vad den har för inkomst om det har brott på sej.
Citera
2024-11-04, 14:12
Medlem
bearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Hur vet polisen att man är kriminell om inte brottsmisstanke finns?

Den här lagen är ett jävla skämt.
Så nu kan staten gå och konfiskera vad de vill.
Från "kriminella" som inte är kriminella i lagens mening.
Min tanke också. Helt sjukt att staten ska ha rätt att godtyckligt stjäla medborgares egendom. Om du t.ex köpt en dyr bil eller klocka med pengar du sparat ihop sen tidigare, men saknar ett välavlönat jobb eller annan dyr egendom för stunden (dvs inkomst och egendom som nämns), riskerar du alltså att bli rånad på detta av den svenska staten?
Citera
2024-11-04, 14:13
Avstängd
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tyvärr har jag både Rolex och god ekonomi. Köper jag på kfm är det bombsäkert då det betalas vid köp.... Kontant innan utlämnande.

Det kommer säkert uppstår handel med "kvitto" , som ger dej papper just din rolex är skysst köpt. Vet en drosk ägare som skrev falska fakturor på org nummer på bolag som hade konkat , för få ut moms pengar. Ganska vattentätt.
Citera
2024-11-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Fast med tanke på att den nya lagen ger polisen rätt att ta ifrån folk saker trots att det saknas en brottsmisstanke är ju inte jämförbart med att någon har skulder till kronofogden?
Du behöver inte ha skulder, du behöver inte vara dömd eller misstänkt för nått, allt som krävs är att någon polis anser att du inte har råd med dina prylar så blir du av med dom. Lycka till att försöka hävda din oskuld, den som tror att polisen kommer vara hjälpsamma och ge tillbaka folks saker som dom felaktigt tagit har uppenbarligen aldrig haft med svenska myndigheter att göra.
Denna lag kommer knappast att få gängkriminella att ändra livsstil, däremot kommer oskyldigt folk bli av med saker enbart för att någon annan anser att du är för fattig.
Det här har INGENTING o göra med att försöka sätta dit gängen, då hade man kunnat haft den lilla detaljen att det krävdes en brottsmisstanke för att bli av med sina prylar. Det här är en riktigt jävla sjuk lag, och svenska folket borde inse det sjuka med att man kan bli lagförd UTAN att ens ha begått ett brott.
Om du läser mina andra inlägg så håller jag med dig. Det här var svar på en fråga om en miljonär kunde få sina saker beslagtagna om han gick mot rött. Troligtvis inte va?
Citera
2024-11-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Kan påpekas att det kommer testas i domstol. Men det är en del lag som behövs. Lite för mycket "folk" på Järva fältet som kör runt BMW Z5 , Audio TT osv. Varje gång man ser en dyrare BWM på järva fältet, så tänker man hur många har inte dött av överdoser för att finasieras den där bilen.

Hur mycket är den värd? Vad har du för årsinkomst? Har en gudlkedja värd 10k och du har årsinkomst på 300k. Då är inte orimligt att du har en sådan.

Guldkedja köpt igår eller idag 10,000 = 7-8 gram guld* - det är dom pengarna vi talar om kolla
guldpriserna

* vad blir det för jävla armband - polisen lär inte ta det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in