Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-04, 13:39
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Hur vet polisen att man är kriminell om inte brottsmisstanke finns?

Den här lagen är ett jävla skämt.
Så nu kan staten gå och konfiskera vad de vill.
Från "kriminella" som inte är kriminella i lagens mening.

Och ännu mycket mer roligt eller perverst otäckt kan man säga det blir när polisen mer och mer är utlänningar själva. För så ser det ut nu nämligen att negrerna har tagit sig in i polisen, militären och våra svenska myndigheter. De hjälper dessutom varandra mot oss svenskar

Men självklart du har ett fullständigt rätt det här är ett fullständigt skämt och rättssäkerheten i Sverige har blivit som det var en bananrepublik.

Men jag önskar verkligen att rätt polis råkade ta fel värde saker. Gärna en person som är lite halvt om halvt aggressiv galen och redan sur på Sverige som dessutom har vapenlicens och inte särskilt imponerad av Sveriges lagar.

Men jag hoppas som vanligt att alla ni som röstade på Sverigedemokraterna känner er nöjda?

Det går bra att vara gängmedlem och MC president så kan man även vara på partiledarnas bröllop som bästa vänner

Sedan ska man stifta lagar för oss andra vanliga människor att vi får inte ha värde saker.

Lycka till herr konstapel att knacka på fel dörr och vill ta ens guld. Då räcker inte era vanliga skyddsvästar mot en som har en större mängd 39b ammo hemma.
Citera
2024-11-04, 13:40
Medlem
Det är ofta dessa lyxprylar som lockar nya ungdomar till "lyxlivet" på detta sätt så försvinner den möjligheten, en förebyggande åtgärd som vänstern efterlyser.
Citera
2024-11-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är ofta dessa lyxprylar som lockar nya ungdomar till "lyxlivet" på detta sätt så försvinner den möjligheten, en förebyggande åtgärd som vänstern efterlyser.

De som verkligen ligger löst till är ghettoungdomarna som gillar att flasha o som gjort något allvarligt
o köpt dyrprylar ink guld - Ali Babas ensamstående mamz i Bergsjön/Runkeby kan inte täcka upp-
o slyngeln själv är i skolåldern o skolkar eller är relegerad.

Dock är 2/3 av dessa lyxprylar fake - var det inte så för Abbe Blattelito o Bellas Bror/Systerson
Gustafsson
Citera
2024-11-04, 13:44
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Blir ju rena guldgruvan på kfm auktionssite.

Fina bilar och klockor till reapris.

Ja eller hur på sedan har du kör på dem så kan polisen konfiskera dina nya fina saker du köpt ytterligare en gång enbart pga brottsmisstanke.

De vet ju om att du med din vanliga lön inte kan ha varken guld eller Rolex.

Enda vinnarna på detta är staten. .som en annan skrev. Enbart idioter tror detta handlar om att kontrollera gängen.

Detta här är någonting helt annat. Men då svenskar kommer förstå förän de knackar på deras dörr.
Citera
2024-11-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Den möjligheten försvinner inte utan man hittar andra vägar att kvarhålla sin egendom.
Citera
2024-11-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
vad som händer är att polisen kommer ta kriminellas lyxprylar
Jättebra lagskärpning. Motsavarande lagstiftning finns i ett flertal andra länder och fungerar bra där och kommer förmodligen även att fungera bra i Sverige.
Citera
2024-11-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Ja eller hur på sedan har du kör på dem så kan polisen konfiskera dina nya fina saker du köpt ytterligare en g ång enbart pga brottsmisstanke.

De vet ju om att du med din vanliga löninte kan ha varken guld eller Rolex.

Enda vinnarna på detta är staten. .som en annan skrev. Enbart idioter tror detta handlar om att kontrollera gängen.

Detta här är någonting helt annat. Men då svenskar kommer förstå förän de knackar på deras dörr.
Det stämmer att brottslingar i vart fall dom som är yrkeskriminella kommer att hitta sätt att komma runt det här. Det gör man redan idag med penningtvättslagen. Man påstår och det kanske är intentionen att slå ut gängen. Det gör den inte utan det krånglar till saker för vanliga medborgare och företag.
Citera
2024-11-04, 13:55
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Jättebra lagskärpning. Motsavarande lagstiftning finns i ett flertal andra länder och fungerar bra där och kommer förmodligen även att fungera bra i Sverige.

Fast jag tror att du glömmer bort att i Sverige så har vi en svensk poliskår som består av kvinnor och utlänningar.
Dessa utlänningar är redan så djupt involverade med gängegrarna.

Därför tror jag inte alls att den här lagen kommer att fungera något bra i Sverige med våra svenska förhållanden. Eller så kommer polisarna och vara så rädda så de inte vågat ta av gängen men de vågar bara ta av svenskarna.

Återigen en ny flopp av Tidö
Citera
2024-11-04, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det stämmer att brottslingar i vart fall dom som är yrkeskriminella kommer att hitta sätt att komma runt det här. Det gör man redan idag med penningtvättslagen. Man påstår och det kanske är intentionen att slå ut gängen. Det gör den inte utan det krånglar till saker för vanliga medborgare och företag.

Precis det stämmer helt och hållet vad du säger men det är väldigt få som kommer att få stå vad du och jag vill säga för det blir som vanligt bara svenska som kommer att råka illa ut.
Svenskar eller de utlänningar som sköter sig för vi är enklast att ha att göra med och polisen är inte rädda för oss.
Citera
2024-11-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Vilka länder fungerar den bra i?
Citera
2024-11-04, 14:04
Avstängd
PalmeKillers avatar
Kan påpekas att det kommer testas i domstol. Men det är en del lag som behövs. Lite för mycket "folk" på Järva fältet som kör runt BMW Z5 , Audio TT osv. Varje gång man ser en dyrare BWM på järva fältet, så tänker man hur många har inte dött av överdoser för att finasieras den där bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
japp, tyvärr är det nog så, det blir som med "pengatvättlagarna" dvs kriminella härjar vidare helt fritt, miljoner hit och dit, svenssons får kontot spärrat när de flyttar lite matlådepengar till mormor..

jag har tex en guldkedja jag köpte på tradera, finns ju inga kvitton eller papper på det, iom att tradera plötsligt tog bort alla gamla vunna auktioner man gjort. Så den kan väl polisen stjäla av mig då,,

Hur mycket är den värd? Vad har du för årsinkomst? Har en gudlkedja värd 10k och du har årsinkomst på 300k. Då är inte orimligt att du har en sådan.
Citera
2024-11-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Fast jag tror att du glömmer bort att i Sverige så har vi en svensk poliskår som består av kvinnor och utlänningar.
Dessa utlänningar är redan så djupt involverade med gängegrarna.

Därför tror jag inte alls att den här lagen kommer att fungera något bra
i Sverige med våra svenska förhållanden. Eller så kommer polisarna och vara så rädda så de inte vågat ta av gängen men de vågar bara ta av svenskarna.

Återigen en ny flopp av Tidö

Kommer att fungera jättebra Neger-Joe från somalia har guldrolex o tungt halsband - Ali Baba-polisen kommer vi tar ditt guld - neej buuhuuu - ok jag skall vara juste hit halsbandet så får du behålla rolexen o jag skriver ingen rapport.

VAD TALAR EMOT DETTA SCENARIO - EN SAK VI HAR INGA ENSAMPATRULLER MEN

Jag tar nu - det är din tur nästa gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in