Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-04, 14:26
Medlem
Hej, konstig frga, jag r i behov av att komma i kontakt med "trovrdiga/gammal medier" i
-Danmark
-Norge
-Finland.

Jag vill bertta fr dom om min tid som socialsekreterare i Sverige och hur cheferna aktivt vgrade polisanmla bidragsfusk och en gng fick jag en snubbe som hade ver 210 000 kr i swish insttningar p tre mnader men min arbetsgivare vgrade polisanmla detta. Vill bara tillgga att ovanstende snubbe inte hade uppburit socialbidrag innan utan han anskte fr frsta gngen, sjlvklart fick han inga pengar men kommunen skall arbeta mot organiserad brottslighet och d denna yngling (myyycket ung kille) inte kunde bertta var pengarna kom ifrn s ville jag att polisen skulle utreda om det var pengatvtt. Han sade bara att han hade "snlla" kompisar.
Det kan ju vara s att han antingen sjlv var utsatt fr utpressning: "Du mste vara mlvakt och tvtta vra pengar" eller s var han sjlv aktiv i detta.
Sedan lser man om att svenska killar ker ver och utfr brott i vra grannlnder. Jag vill verkligen frklara fr dom att jag fick min arbetsgivare emot mig och man ville inte polisanmla och det kan vara en av anledningarna till att Sverige nu exporterar kriminella.
Eftersom etablerad/gammal media i Sverige vgrar s mste jag vnda mig utomlands.

Hoppas att du som lser detta kan hjlpa mig.
Ha en fin dag. Hlsningar
2024-11-04, 14:57
Medlem
GormDenGamles avatar
De strsta i Norge r NRK, VG, Aftenposten, TV2 och Dagbladet.
2024-11-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
De strsta i Norge r NRK, VG, Aftenposten, TV2 och Dagbladet.

Tack snlla. Hoppas ngon frn Finland och Danmark svarar
2024-11-04, 15:38
Medlem
Du har allts missktt dig p jobbet, olovligen spelat in samtal under din tjnstgring inom socialtjnsten, ftt sparken och blivit utkpt med fem mnaders ln under avstngningen OCH vill nu att nordisk media ska ta upp det du anser vara "fel" inom socialtjnsten? G vidare i livet!

(FB) Vill upphva sekretessen och f fngelsestraff
2024-11-04, 16:13
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Ljus2000
Tack snlla. Hoppas ngon frn Finland och Danmark svarar

Om du som socialsekreterare inte vet vad det finns fr medier i de andra Nordiska lnderna, s kan vi nog dra slutsatsen att du aldrig beskt ngot Nordiskt land, inklusive Sverige
2024-11-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du har allts missktt dig p jobbet, olovligen spelat in samtal under din tjnstgring inom socialtjnsten, ftt sparken och blivit utkpt med fem mnaders ln under avstngningen OCH vill nu att nordisk media ska ta upp det du anser vara "fel" inom socialtjnsten? G vidare i livet!

(FB) Vill upphva sekretessen och f fngelsestraff

Ta och lugna ner dig. Jag fick inte sparken, fr om man fr sparken s blir man fr fan inte utkpt! Har du ngon analysfrmga? Man kunde inte sparka mig fr jag hade inte gjort ngot tjnstefel.
Men du kanske tycker det r ok att kommunen vgrade lta mig gra en polisanmla dr en kille ftt ver 210 000 kr i swishinsttningar fast lagen sger att man mste polisanmla.

Du kanske r ngon av dom som kper drogerna? r det drfr du tycker att cheferna gjorde rtt?

Jag spelade in en gapande, manipulativ bidragstagare som hela tiden sade:
"Om du inte betalar ut mina pengar s kommer jag ringa din chef och sga att du r aggressiv".

Om man har en nyanstlld, rdd chef som skiter p sig av rdsla, rdd fr att bidragstagaren skall kontakta socialfrvaltningschefen, skall kontakta JO, skall kontakta IVO. Samma socialkontor s beknde min dvarande kollega att han mnader innan min anstllning rkat ut fr samma sak: han gav ocks avslagsbeslut, han blev ocks oskyldigt anklagad fr att vara aggressiv. Han sjukskrev sig.
Nr chefen inte tror p mig, att jag blir oskyldigt anklagad fr att vara aggressiv i samband med avslasgbeslut d kan du ge dig fan p att jag spelade in bidragstagaren. Det r inte olagligt att spela in.

Det var inte drfr jag blev utkpt. Tar reda p fakta frst.

Kolla in denna artikel som publicerades 2024-11-01

https://www.mitti.se/nyheter/socials...616.2141cb11bc

ett annat socialkontor dr chefen gr in i efterhand och ndrar avslagsbeslut och ger bifall p frsrjningsstdet.

Det r satt i system, jag r inte den enda som rkat ut fr detta. Vill du att socialsekreterare skall m dligt p jobbet? r det detta du vill?
2024-11-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Om du som socialsekreterare inte vet vad det finns fr medier i de andra Nordiska lnderna, s kan vi nog dra slutsatsen att du aldrig beskt ngot Nordiskt land, inklusive Sverige

ha ha ha vilket puckad kommentar, kom du inte p ngot bttre?
2024-11-04, 18:39
Medlem
Politiken, Jyllands-Posten och Berlingske r vl de strsta i Danmark och Hufvudstadsbladet den strsta svensksprkiga tidningen i Finland. Norska tidningar har du ftt ett gng. Sl upp det p respektive sprks Wikipedia, tidning r avis p norska och danska. Lycka till med ditt scoop!
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 2024-11-05, 04:16
Moderator
Med bsta vilja och sympati kan jag likvl inte se ngot diskussionsunderlag i att lista de strsta medierna i respektive skandinaviskt land. Den informationen finns ltt tillgnglig via skmotorer och Wikipedia. Stnger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in