Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-04, 22:07
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Båda kandidaterna har ju sagt att de vill satsa på infrastruktur i bred bemärkelse, så bygg, anläggning, energi, VA m.m. känns som säkra kort. Vi har redan sett hur aktier i dessa branscher har stigit i år i USA i takt med att vallöftena haglat.
Ptja kanske det men Jag tror nog många tänker som jag att den ena sidans vallöften av detta slag är mer trovärdigt och mer i linje vad Trump alltid stått för, america first, make america great again och starta inte massa oändliga krig etc i onödan över hela världen.
Den andra sidans vallöften av detta slag påminner mer om hur sossarna plötsligt påstår att "de har ju alltid varit för en restriktiv invandringspolitik." För att ha någon chans att konkurrera och få folket på sin sida.
Citat:
5N plus inc tror jag på eftersom viktiga metaller och grundämnen till största delen kommer från Kina. Tullavgifter kommer få västerländska techbolag att vända sig till de få västerländska bolag som utvinner dessa.
Tackar!
Senast redigerad av Badassmfoka 2024-11-04 kl. 22:11.
Citera
2024-11-04, 22:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Ptja kanske det men Jag tror nog många tänker som jag att den ena sidans vallöften av detta slag är mer trovärdigt och mer i linje vad Trump alltid stått för, america first, make america great again och starta inte massa oändliga krig etc i onödan över hela världen.
Den andra sidans vallöften av detta slag påminner mer om hur sossarna plötsligt påstår att "de har ju alltid varit för en restriktiv invandringspolitik." För att ha någon chans att konkurrera och få folket på sin sida.

Min ödmjuka uppfattning är också att Trump känns mer trovärdig i detta avseende.
Citera
2024-11-05, 00:38
Medlem
Bitcoin och krypto kommer rusa då Trump är kryptovänlig. Han snackar bla om att börja bunkra upp BTC i federal reserv och talar om att USA ska bli det ledande landet inom krypto.

https://www.youtube.com/watch?v=EiEIfBatnH8

Hade passat på imorgon innan valet om man tror på Trumpvinst, guldläge.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2024-11-05 kl. 01:08.
Citera
2024-11-05, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
För mig ser det klart ut som att Trump vinner valet imorrn.
Oavsett om man tror att de kommer fuska hur mycket som helst eller inte så tror jag att (((etablissemanget))) har accepterat honom mycket mer än första gången han vann när de bara underskattade honom.

Jag känner mig hyfsat säker att den ledande och bästa free speech video och livestreaming plattformen Rumble som finns på avanza kommer gå upp oavsett vem som vinner valet, kortsiktigt som långsiktigt.

Bitcoin förväntas gå upp om Trump vinner, kanske oavsett där också tillsammans med guld, look it up. Går också att köpa på avanza som certifikat.

USA fonder och aktier allmänt är väl hyfsat självklart.

Spekulera om varför jag har rätt eller fel och framför allt, KOM MED TIPS på eventuella raketer ifall Trump vinner med motivation varför så är fallet.

Mina aktier i Trump Media hoppade upp drygt 10% igår, så troligtvis fortsatt uppgång om han vinner.
Citera
2024-11-05, 10:54
Avstängd
Vapentillverkare?
Citera
2024-11-05, 10:58
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assteroid
Vapentillverkare?
Hur tänker du då?
Citera
2024-11-05, 11:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Hur tänker du då?

Förra gången rustade han väl upp? Vet iofs inte om han tänker fortsätta nu.
Citera
2024-11-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Blodtrycket inom media. Ångesten bland hjärntvättade.

Ja, tänk om man kunde utvinna energi eller värde ur dessa två råvaror.
Sverige skulle vara den rikaste nationen i världen 😂
Norge skulle kunna slänga sig i väggen med sina oljefondsören.
Citera
2024-11-05, 14:08
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Båda kandidaterna har ju sagt att de vill satsa på infrastruktur i bred bemärkelse, så bygg, anläggning, energi, VA m.m. känns som säkra kort. Vi har redan sett hur aktier i dessa branscher har stigit i år i USA i takt med att vallöftena haglat.

Alldeles oavsett vem som vinner valet så kommer sedelpressen gå varm precis som vanligt.
Infrastrukturen i USA har legat efter länge. Att höja skatterna för att betala vad det verkligen kostar att renovera kommer att kollapsa Ekonomin, mer än vad den redan är.

Så vad blir alternativet? Jo, trycka mer Fiat. Sen får väl var och en att dra sina egna slutsatser
vad som gynnas. Bitcoin, Guld kan ju vara en ledtråd.
Citera
2024-11-05, 15:15
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Blodtrycket inom media. Ångesten bland hjärntvättade.
LOL...

Jag är ganska säker på att oljan sjunker om "drill baby drill" vinner. Svårare sia vad som stiger.
Citera
2024-11-05, 17:15
Medlem
wizzmans avatar
Svamp molnen i horisonten går upp. Det är katastrof om han skulle vinna.
Citera
2024-11-05, 19:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Svamp molnen i horisonten går upp. Det är katastrof om han skulle vinna.

Vilka dumma fantasier du har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in