Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-04, 17:48
Medlem
Badassmfokas avatar
För mig ser det klart ut som att Trump vinner valet imorrn.
Oavsett om man tror att de kommer fuska hur mycket som helst eller inte så tror jag att (((etablissemanget))) har accepterat honom mycket mer än första gången han vann när de bara underskattade honom.

Jag känner mig hyfsat säker att den ledande och bästa free speech video och livestreaming plattformen Rumble som finns på avanza kommer gå upp oavsett vem som vinner valet, kortsiktigt som långsiktigt.

Bitcoin förväntas gå upp om Trump vinner, kanske oavsett där också tillsammans med guld, look it up. Går också att köpa på avanza som certifikat.

USA fonder och aktier allmänt är väl hyfsat självklart.

Spekulera om varför jag har rätt eller fel och framför allt, KOM MED TIPS på eventuella raketer ifall Trump vinner med motivation varför så är fallet.
Senast redigerad av Badassmfoka 2024-11-04 kl. 18:02.
Citera
2024-11-04, 18:50
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Vad går upp särskilt mycket om Trump vinner?

Dollarn tror jag.

SVT skrev för några dagar sedan att dollarn hade blivit dyrare för Svensson, för att det verkade som Trump skulle vinna, i vanlig ordning underförstått att detta var ännu en av alla dåliga saker med Trump. Jävla Trump.
Senast redigerad av henriko 2024-11-04 kl. 18:53.
Citera
2024-11-04, 19:01
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag läste nån rubrik - kan ha varit i DI - att banker skulle gynnas och fastighetsaktier missgynnas av en Trumpseger. Jag antar att man spekulerar i uteblivna räntesänkningar, eller lägre sådana.

Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Dollarn tror jag.

SVT skrev för några dagar sedan att dollarn hade blivit dyrare för Svensson, för att det verkade som Trump skulle vinna, i vanlig ordning underförstått att detta var ännu en av alla dåliga saker med Trump. Jävla Trump.

Se till nu alla svenskar att masa er i väg till valurnorna i morgon och rösta bort den där dödsknarkarnazisten en gång för alla. Heja SVT!
Citera
2024-11-04, 19:12
Medlem
Citat:
SnittPE i USA är skitdåliga 30... !
Citera
2024-11-04, 20:04
Medlem
Oljebolag får väl trevligare villkor? Men någon raket tror jag ju inte direkt.
Citera
2024-11-04, 20:10
Medlem
Badassmfokas avatar
Mina val av Rumble och bitcoin samt andra stora kryptos när bitcoin börjar gå upp över 80-90k är hittills de jag ser som de med högst potential i tråden. Kom igen nu var är raket-tipsen?!

Jag har följt kryptomarknaden i 7 år oavsett om jag haft pengar i eller inte. Började investera vid 1000 dollar bitcoin 2017. Sen att jag varit lat, inte jobbat i perioder och slösat massa pengar är en annan sak.

Hur som helst känns det som att vi är på G oavsett vem som vinner, men om Trump vinner desto bättre särskilt kortsiktigt. Sen kommer så klart kraschen, antagligen en bra bit in på nästa år eller senare beroende på när det exploderar på riktigt som det är dags för enligt den historiska återkommande cykeln.

Skarpaste krypto "influencern" som haft mest rätt, varit mest realistisk och ärlig jag följt genom åren har denna analys vars råd är klockrena.
Även om jag själv inte kommer hålla på och leka med små altcoins utan det som finns att köpa på avanza med isk konto då jag ej pallar med skatteverket eller har ork eller tid att sätta sig in och kolla på marknaden och försöka timea perfekt hela dagarna.
Missvisande titel, hoppa till 5:45 om du vill komma till det viktiga: https://www.youtube.com/watch?v=R_At...ker%27sChannel
Senast redigerad av Badassmfoka 2024-11-04 kl. 21:05.
Citera
2024-11-04, 20:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Oavsett om man tror att de kommer fuska hur mycket som helst eller inte så tror jag att (((etablissemanget))) har accepterat honom mycket mer än första gången han vann när de bara underskattade honom.

Jag känner mig hyfsat säker att den ledande och bästa free speech video och livestreaming plattformen Rumble som finns på avanza kommer gå upp oavsett vem som vinner valet, kortsiktigt som långsiktigt.

Bitcoin förväntas gå upp om Trump vinner, kanske oavsett där också tillsammans med guld, look it up. Går också att köpa på avanza som certifikat.

Spekulera om varför jag har rätt eller fel och framför allt, KOM MED TIPS på eventuella raketer ifall Trump vinner med motivation varför så är fallet.
Som du själv skriver är Bitcoin och guld bra saker att satsa på om Trump vinner. Dock kommer uppgången antagligen bara vara temporär. I det långa loppet är Trump positiv för den amerikanska ekonomin så på lång sikt, således hade jag lagt pengarna på S&P500.
Citera
2024-11-04, 21:07
Medlem
Trump Social, bitcoin och altcoins. Tesla
Citera
2024-11-04, 21:28
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

Etablissemanget har inte accepterat honom. Flera republikaner har valt att lägga sin röst på Harris.

Jag tror marknaden kommer att vara väldigt avvaktande då Trump är totalt oberäknelig vilket varje seriös aktör känner till. Kanske att bygg- och hotellbranschen skulle kunna gå upp för Trump vill ju främst gynna sig själv.
Citera
2024-11-04, 21:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Båda kandidaterna har ju sagt att de vill satsa på infrastruktur i bred bemärkelse, så bygg, anläggning, energi, VA m.m. känns som säkra kort. Vi har redan sett hur aktier i dessa branscher har stigit i år i USA i takt med att vallöftena haglat.
Citera
2024-11-04, 21:59
Medlem
OdlarSparriss avatar
5N plus inc tror jag på eftersom viktiga metaller och grundämnen till största delen kommer från Kina. Tullavgifter kommer få västerländska techbolag att vända sig till de få västerländska bolag som utvinner dessa.
Citera
2024-11-04, 22:05
Medlem
Pungsvings avatar
Blodtrycket inom media. Ångesten bland hjärntvättade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in