Citat:
Ursprungligen postat av
Dukethenuke
Jag kom på en till grej också förresten, att ändå bry sig om naturen osv ligger ju ärligt också lite mer åt vänster? Jag tänker såhär att då icke vänsterfolk ska "ut i naturen" måste det typ ske genom att våldsköra med skoter eller dylikt 😆 det måste typ alltid kosta en massa...
Jag är själv inte höger så vill inte nödvändigtvis försvara högerfolk, men när det gäller att kosta en massa, då är fan vandring ändå förvånansvärt dyrt och man får inte mycket för pengarna, tycker jag personligen.
Går man in på Naturkompaniet för att bli kittad för en fjällvandring så får man banne mig lätta på lädret. Sen ska man betala SJ hutlösa priser för att dela kupé med svettiga gubbar som också ska ut och vandra.
Jag håller med om att det är fånigt med folk som tycker att allt ska gå fort och vara häftigt eller "fräscht", men friluftsliv är också en materialsport och man kan göra förvånansvärt mycket annat för de pengarna.
Fjällräven är Sveriges motsvarighet till Harley Davidsson: Försöker förmedla en image av frihet och att vara vagabond etc. men kräver att man egentligen knegar på ordentligt för att ha råd med deras utdaterade statusprylar.