• 1
  • 2
2024-11-05, 13:21
Medlem
Robert Zemeckis som filmatiserade storsuccén Forrest Gump med Tom Hanks och Robin Wright i de viktigaste rollerna floppade redan från start i USA nu i helgen med bara 5 miljoner dollar i biljettbruttointäkter för "uppföljaren" Here.

Jag vet att folk gärna vänder Hollywood ryggen med deras många misslyckade filmer som Indiana 5, Joker 2, Venom 3 (som går bra i Europa och Asien men inte hemma i USA), Mad Max Furiosa, The Ministry of Ungentlemanly Warfare, Ethan Cohens Drive-Away Dolls, Scarlett Johanssonfilmen Fly Me to the Moon, Agrylle, Lisa Frankenstein, Ryan Goslingfilmen The Fall Guy, The First Omen mfl, som alla har mött biljettdöden trots höga förväntningar om motsatsen (utom Venom 3 internationellt).

Alla dessa filmer är väl inte över-woke och på-näsan-skrivande politiska propagandafilmer?

Robert Zemeckis som gjort några av de mest uppskattade filmer under sin generation som Tillbaka till framtiden, Contact, Cast Away, Polarexpressen och Forrest Gump misslyckas alltså med en Tom Hanks-film med samma manusförfattare och samma rollbesättning som till Forrest i en film som ska tala till hjärtat på liknande sätt som Forrest Gump. Ändå: totalflopp. Kan den verkligen vara så dålig? Har Forrests Gump publik dött?

Zemeckis gjorde iofs 2022 års "allmänt uppfattat" dåliga (5,1 av 10 i snittbetyg på IMDB) och överdyra Disney-Pinocchio som jag inte har sett så Zemeckis kan bevisligen också misslyckas,, men med en "Forrest Gump 2"?

Hoppas någon som abonnerar på alla strömningstjänster (som konkurrerar med bio) vill skriva en rad om denna film när den kommer på de plattformarna, för det lär den göra redan inom kort.

Är det någon som vet vad amerikaner generellt gör istället för att gå på bio för att rekreera sig utanför hemmet? Eller är Here helt enkelt också oväntat dålig? Eller orkade man/vågade inte betala för en tillräcklig marknadsföring?
Citera
2024-11-05, 14:12
Medlem
grekkoz1s avatar
Är detta en tråd om just filmen "Here", av Robert Zemeckis med veteranen Tom Hanks, där diskussionen skall leda till varför den floppar under rådande klimat?

Eller är detta en tråd om filmen "Here", av Robert Zemeckis med veteranen Tom Hanks och vad det är vi får se framför kameran, och vad vi kan förvänta oss att se längre fram bakom kameran, som med de flesta Robert Zemeckis-filmer är otroligt avancerade i både filmskapar-anda och rent produktionsmässigt avancerat. Vi kommer ju få se väldigt mycket CGI (och inte actionserie figurer vi blivit matade med de senaste 15 åren) som kan ge en jävligt insiktsfull inblick i hur det såg ut i amerika under dess uppbyggnad genom seklerna. Man blir ju ledd att se en film utav Robert Zemeckis på ett vis, men när man sedan zoomar ut bakom hans egna objektiv och tittar på hur han själv strukturerat upp filmen och vad och varför han valde att filmatisera sina scener genom en film tycker jag att en annan filmatisering tittar fram.
Citera
2024-11-05, 14:56
Avstängd
Klas-Vegass avatar
Forrest gump hade ett väldigt unikt manus. Det är väl knappast troligt att denna film skulle var i närheten? Käringen Robin blir 58 i år. osv osv

Kända skådespelare kan dra folk men inte nödvändigtvis. Och vi har väl egentligen bara dicaprio kvar som riktigt stor stjärna.

Var tvungen att googla "drive-away dolls": Jamie regrets her breakup with her girlfriend...
Vad konstigt att fok inte sprang benen av sig för ännu en HBQTSFMLKP-film
Senast redigerad av Klas-Vegas 2024-11-05 kl. 15:00.
Citera
2024-11-05, 14:57
Medlem
Har bara sett trailern.
Tycker den känns rätt tråkig.
Ser ut som en avfilmad teaterföreställning där man bara att använt en kamera som står stilla hela tiden.

Tänk Roy Andersson fast minus det konstnärliga och själen.

Knappast något som lockar den stora publiken.
Citera
2024-11-05, 15:48
Medlem
p00ninos avatar
Forrest Gump har - likt många andra 90-tals-filmer - åldrats fruktansvärt dåligt. Konceptet att en normal Hollywood-skådis ska spela förståndshandikappad gick hem på 1990-talet ("Oscar bait"), men idag känns det bara pinsamt och krystat.
Andra exempel är I am Sam (Sean Penn), Rain Man (Hoffman) Gilbert Grape (Leo diCaprio) och Sling Blade (BB Thornton).
Av dessa är det väl bara Sling Blade som åldrats någorlunda väl, och mest pga. att den åtminstone har lite humor och stämning.

Sen undrar jag vem som är intresserad av att se fortsättningen på "Jenny och Forrests" historia. "Forrest" var en ung Tom Hanks i sin prime - idag är Hanks nästan 70 år gammal och helt energilös. Och "Jenny" var en osympatisk, självdestruktiv slampa genom hela filmen, var det någon som lämnade biosalongen och faktiskt tyckte om henne?

Nej, "Here" låter bara som ett trött projekt från ett döende Hollywood. Pass på denna.
Senast redigerad av p00nino 2024-11-05 kl. 15:54.
Citera
2024-11-05, 15:52
Medlem
Forrest Gump var en skit tråkig film. Jag har ALDRIG förstått varför den är så hypad.
Citera
2024-11-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Robert Zemeckis som filmatiserade storsuccén Forrest Gump med Tom Hanks och Robin Wright i de viktigaste rollerna floppade redan från start i USA nu i helgen med bara 5 miljoner dollar i biljettbruttointäkter för "uppföljaren" Here.

Jag vet att folk gärna vänder Hollywood ryggen med deras många misslyckade filmer som Indiana 5, Joker 2, Venom 3 (som går bra i Europa och Asien men inte hemma i USA), Mad Max Furiosa, The Ministry of Ungentlemanly Warfare, Ethan Cohens Drive-Away Dolls, Scarlett Johanssonfilmen Fly Me to the Moon, Agrylle, Lisa Frankenstein, Ryan Goslingfilmen The Fall Guy, The First Omen mfl, som alla har mött biljettdöden trots höga förväntningar om motsatsen (utom Venom 3 internationellt).

Alla dessa filmer är väl inte över-woke och på-näsan-skrivande politiska propagandafilmer?

Robert Zemeckis som gjort några av de mest uppskattade filmer under sin generation som Tillbaka till framtiden, Contact, Cast Away, Polarexpressen och Forrest Gump misslyckas alltså med en Tom Hanks-film med samma manusförfattare och samma rollbesättning som till Forrest i en film som ska tala till hjärtat på liknande sätt som Forrest Gump. Ändå: totalflopp. Kan den verkligen vara så dålig? Har Forrests Gump publik dött?

Zemeckis gjorde iofs 2022 års "allmänt uppfattat" dåliga (5,1 av 10 i snittbetyg på IMDB) och överdyra Disney-Pinocchio som jag inte har sett så Zemeckis kan bevisligen också misslyckas,, men med en "Forrest Gump 2"?

Hoppas någon som abonnerar på alla strömningstjänster (som konkurrerar med bio) vill skriva en rad om denna film när den kommer på de plattformarna, för det lär den göra redan inom kort.

Är det någon som vet vad amerikaner generellt gör istället för att gå på bio för att rekreera sig utanför hemmet? Eller är Here helt enkelt också oväntat dålig? Eller orkade man/vågade inte betala för en tillräcklig marknadsföring?
Jag tyckte Fly me to the moon var intressant på många plan.
Citera
2024-11-05, 17:16
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Forrest Gump har - likt många andra 90-tals-filmer - åldrats fruktansvärt dåligt. Konceptet att en normal Hollywood-skådis ska spela förståndshandikappad gick hem på 1990-talet ("Oscar bait"), men idag känns det bara pinsamt och krystat.
Andra exempel är I am Sam (Sean Penn), Rain Man (Hoffman) Gilbert Grape (Leo diCaprio) och Sling Blade (BB Thornton).
Av dessa är det väl bara Sling Blade som åldrats någorlunda väl, och mest pga. att den åtminstone har lite humor och stämning.

Sen undrar jag vem som är intresserad av att se fortsättningen på "Jenny och Forrests" historia. "Forrest" var en ung Tom Hanks i sin prime - idag är Hanks nästan 70 år gammal och helt energilös. Och "Jenny" var en osympatisk, självdestruktiv slampa genom hela filmen, var det någon som lämnade biosalongen och faktiskt tyckte om henne?

Nej, "Here" låter bara som ett trött projekt från ett döende Hollywood. Pass på denna.

Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Forrest Gump var en skit tråkig film. Jag har ALDRIG förstått varför den är så hypad.

Jösses!
Här ser man hur smaken är, som baken delad.
Forrest Gump är en av de bättre filmerna som gjorts, absolut på topp 50-listan.
Vacker på så många plan.
Jag tyckte den var bra när den kom och ser den med jämna mellanrum och den är fortfarande lika bra.
Citera
2024-11-05, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Lyckas man få in hela jävla USA efterkrigshistoria i en enda spelfilm. då är man geni. Gör man det dessutom snyggt så heter resultatet Forrest Gump. Grym film enligt mig och jag är den mest kräsna jag känner när det handlar om film.
Citera
2024-11-05, 17:53
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Jo, alla är woke.
Citera
2024-11-05, 18:14
Medlem
Va fan? Dog inte Jenny i slutet av Forrest Gump? Och typ av aids med :/
Citera
2024-11-05, 18:29
Medlem
Dalulvens avatar
Gubbar som var heta för 30-40 år sen, före Internet, lockar antagligen inte biobesökare (ungdomar) dag.

Numera får man sina sensationer mestadels i telefonen.

Tråkigt men sant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in