Jag har tagit del av privatvård. Den instansen använder sig av ett partnerbolag för delar utav processen. Hos partnerbolaget så inkluderar första månaderna av behandling om det visar sig behövas. Till en mindre totalkostnad dessutom.
När jag pratade med bolaget jag signerade mig igenom så hörde jag mig för om eventuell behandling och fick intrycket att hos dem så ingick behandling den första tiden.
Eftersom att jag har gått delar av denna process hos deras partnerbolag så förefall de mig inget konstigt att i det nya avtal jag fick för underskrift så stod det just att ett par månader ingår och därefter har man möjlighet till ett år förlängning i taget mot ny kostnad.
Detta är signerat men jag fick nu veta att det inte ska ingå genom dem jag inledningsvis signerade mig hos. Trots att de är markant dyrare för samma process.
Vad gäller nu när jag har signerat avtal? Har jag rätt till det jag signerat?
Partnerbolaget tar 20.000 och vid behandlingsbehov så ingår första behandlingen.
Där jag signerade mig tar de 25.000. Per telefon fick jag höra att om behandling behövs så ingår det till att börja med. Fick det avtal som gäller för partnerbolagets villkor men som signerats mot de jag initialt signerade mig hos. Det verkar som att de tidigare erbjudit första behandlingen gratis.
Nu säger de att de skickat fel avtal och att denna första behandling kommer kosta mig 7000.
Så totalt 32000 i jämförelse med deras partner som tar 20.000 för samma process.
Har du ett avtal får motparten stå för att dem ”gett dig fel avtal”.
Det är inte ditt problem så länge du inte lurat dem, vilket du inte har då det är du som köper en tjänst av dem.
Bara säga till dem att dem får uppfylla sin del i avtalet. Troligtvis har dem insett sitt misstag och försöker göra en fuling men kommer ge sig när du ifrågasätter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!